O2 Media rozšiřuje možnosti cílení reklamy

čtvrtek, 07. dubna 2016, 13:08 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

O2 Media využívá kromě soc-demo a lokalizačních dat i lifestylové profilace zákazníků.

O2 Media, jež se zabývá prodejem cílených médií a využití zákaznických dat pro marketingové účely třetích stran, vylepšuje své cílení. Kromě sociodemografických a lokalizačních dat využívá nyní i lifestylových profilací svých zákazníků. Informace o věku, pohlaví a typu zařízení nově doplňují i jejich zájmy a preference.   

„V současné době už necílíme na masu, ale na přesnou cílovou skupinu, kterou definujeme pomocí obrovského množství dat,“ vysvětluje Magdaléna Janečková, která od února vede obchodní tým O2 Media. Data dnes společnost O2 nezískává jen od vlastníků SIM karet, kterých eviduje na pět milionů, ale i od milionu domácností s pevným internetem a 195 tis. diváků O2 TV.

„Všechna relevantní data bezpečně uchováváme v jedné Big Data platformě a díky pokročilým analytickým nástrojům dokážeme dávat data do širších souvislostí a tomu uzpůsobit komunikaci,“ popisuje Janečková s tím, že reklamu nenabízí už jen prostřednictvím SMS/MMS, direct mailu a příloh k vyúčtování, ale nově i přes O2 TV nebo online reklamu v rámci RTB. „Úplnou novinkou je možnost kombinace formátů. Bannerovou reklamu dokážeme propojit se SMS, a tak vytvářet interaktivní dialog se zákazníky,“ dodává.

Příkladem úspěšné kampaně může být nedávná spolupráce se společností Pet Center, která využila možnosti rozesílky SMS/MMS. Cílová skupina byla definována chovatelstvím, chovatelé však byli dále segmentováni podle domácího mazlíčka – podle psa, kočky nebo hlodavce. Jednotlivým skupinám byla rozeslána MMS s fotografií příhodného mazlíčka a nabídkou 25% slevy na nákup na prodejně Pet Center. Díky této segmentaci byla konverze 10x vyšší než u standardního cílení.

PetCenter
Ukázka MMS kampaně pro Pet Center

„Úspěch mají i náborové kampaně, které se v poměru cena / výkon ukazují jako velmi efektivní,“ říká Janečková. Příkladem je kampaň pracovního portálu AirJobs, který rozeslal s nabídkou práce 11 692 MMS na majitele smartphonů, kteří aktuálně hledají práci ve věku 25–35 let. CTR byl 2,02 %. Pet Center v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezil cílovou skupinu lokalitou. Dvacet tisíc SMS rozeslal na plnoleté vyskytujících se ve zmíněné lokalitě a jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o práci.

Ukázka náborových kampaní pro AirJobs a Pet Center
Ukázka náborových kampaní pro AirJobs a Pet Center

V loňském roce měla také premiéru reklama v rámci O2 TV, kterou využila káva Jacobs Crema Gold. Kombinovala v ní formáty; SMS rozesílku a direct mail doplnila obrandovanou sekcí videotéky.

-stk-