Řežáb: Snapchat má v Česku okolo 150 tisíc uživatelů

středa, 27. dubna 2016, 13:36 Internet & Mobil MediaGuru

Firmy by neměly podceňovat sociální sítě a jejich vyhodnocování, říká Jan Řežáb ze Socialbakers.

Firmy podle názoru Jana Řežába, zakladatele Socialbakers, stále podceňují sociálně sítě. „Otálí například se vstupem na Instagram a další platformy. Zde ale tu bitvu vyhraje ten, kdo přijde dřív. Bude to mít jednodušší a levnější,“ uvedl Řežáb ve svém středečním vystoupení na reklamním festivalu PIAF. Sílu sociálních sítí demonstroval na stále sílícím trendu social media celebrit, které jsou podle jeho názoru v očích mladé generace skutečnými influencery.

Globální prvenství si mezi sociálními sítěmi stále drží Facebook s 1,5 miliardou uživatelů. Miliardovou hranici pokořil také YouTube a Messenger, který zaznamenává největší růst. Jejich nástup by tedy marketéři rozhodně neměli podceňovat. Podle neoficiálních čísel by měl Instagram, který má celosvětově 400 milionů uživatelů, v České republice dosahovat milionu uživatelů. Stále oblíbenější Snapchat by měl mít u nás okolo 150 tisíc uživatelů. 

Porovnání sociálních platforem. Zdroj: Vystoupení Jana Řežába na PIAF 2016.
Porovnání sociálních platforem. Zdroj: Vystoupení Jana Řežába na PIAF 2016.

Problémem firem je podle Řežába jejich neschopnost dobře analyzovat data. I nadále operují pouze s metrikami, jako je počet fanoušků, lajků či zhlédnutí. „Jsou firmy, které na měření výkonnosti jednoho příspěvku používají až padesát metrik a neustále svou strategii modifikují,“ popisuje Řežáb. Mohou tak zjistit, že míra engagementu je mimo jiné závislá i na čase publikování příspěvku. Zajímavým zjištěním je také, že až 40 % podpořených příspěvků v Česku je podpořeno neefektivně.

Nastupujícím trendem v oblasti sociálních sítí jsou podle Řežába chatovací roboti, které nedávno spustil Facebook v Messengeru. Ti nabízejí možnost objednat si taxi, hotel či boty nebo zaslat dotaz lékaři. „Nemyslím si ale, že by nahradili zákaznickou podporu, kde bude i nadále potřeba lidský kontakt,“ myslí si Řežáb. Dále je nutné také počítat se sílícím trendem nativních videí na Facebooku, kam už se údajně nevyplatí prolinkovávat videa z YouTube.

Hlavní shrnutí z prezentace Jana Řežába

Ujistěte se, že vaše data a měřící metriky jsou v souladu. Nativní video na Facebooku roste (vytlačuje to prolinky z YouTube). Social je placený kanál. Podpora postů je nezbytná, pokud chcete dosáhnout interakci a zásah. Nepodceňujte začlenění social messaging aplikací.

-stk-