Trend prodeje deníků zůstává neměnný

pondělí, 11. dubna 2016, 13:51 Tisk MediaGuru

Z únorových dat o prodejích vyplývá, že snížení se dotklo spíš zpravodajských deníků.

Nová data o vývoji prodaných nákladů tuzemských deníků za druhý letošní měsíc potvrzují obdobný trend jako v případě prvního měsíce roku 2016. Souhrnný prodaný náklad všech deníků představoval v únoru 756 tis. kusů, což bylo srovnatelně jako v lednu 2016. Ve srovnání se stejným obdobím loni je snížení opět na úrovni 6 %, což znamená, že se v letošním únoru každý den prodalo v průměru o 50 tis. kusů deníků méně.

Únorová data zároveň ukazují, že souhrnný prodaný náklad se více snížil zpravodajským deníkům než deníkům bulvárním. Platí to i pro pultový prodej (především Lidové noviny, MF Dnes, Deník), který v meziročním srovnání nezvýšil žádný z deníků. Naopak v předplatném si meziročně polepšily hlavně Lidové noviny.

Průměrný prodaný náklad deníků (ks), II/2016

PN II/2016 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Blesk 237 143 -1,7 -5,6
MF Dnes 143 929 -0,3 -9,4
Deník 130 984 -0,4 -8,0
Právo 83 558 -0,4 -5,5
Aha! 56 986 3,0 -2,3
Lidové noviny 39 663 2,3 -4,5
Sport 34 240 3,4 0,0
Hospodářské noviny 29 758 0,9 -5,8
celkem 756 261 -0,2 -6,2

Pultový prodej deníků (ks), II/2016

Pultový prodej (PP) II/2016 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Blesk 202 009 -1,6 -6,8
Aha! 54 748 3,1 -4,7
MF Dnes 48 217 -0,5 -11,6
Právo 46 362 -0,1 -5,5
Deník 37 431 -0,4 -11,2
Sport 28 092 7,8 -3,0
Lidové noviny 12 444 5,4 -12,6
Hospodářské noviny 3 111 1,3 -5,9
celkem 432 414 0,1 -7,3

Předplatné deníků (ks), II/2016

Předplatné (P) II/2016 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Deník 93 034 -0,5 -6,8
MF Dnes 81 189 0,3 -7,8
Právo 33 886 -0,3 -5,1
Hospodářské noviny 20 523 0,9 -7,9
Lidové noviny 18 833 1,8 8,9
Blesk 8 177 0,0 1,4
Sport 3 363 -0,4 -0,5
Aha! 472 -0,2 6,5
celkem 259 477 0,1 -5,7

Zdroj dat: ABC ČR

-mav-