VLP, Mafra a CNC soutěží o pozici v Praze

čtvrtek, 21. dubna 2016, 10:36 Tisk MediaGuru

Souboj o pražského čtenáře rozjely největší vydavatelské deníkové skupiny v Česku.

Tři největší vydavatelské deníkové skupiny se aktuálně snaží zvýšit zájem o své regionální zpravodajství z hlavního města. Vydavatelé regionálních deníků Deník, nejprodávanějšího deníku Blesk a nejčtenějšího pražského deníku Metro spustily také reklamní podporu na své produkty.

Lídr na trhu regionálního tisku, společnost Vltava-Labe-Press, představí ve čtvrtek odpoledne novou podobu svého Pražského deníku. Ten je součástí celé mozaiky 71 regionálních deníků Deník, které VLP v Česku vydává. Pozice Deníku v Praze ale v současnosti nepatří k nejlepším. "Pracujeme na zcela nové koncepci a úplně novém obsahovém formátu Pražského deníku. Nejde ale o to, aby se lišil od ostatních regionálních deníků, ale aby byl dobře akceptovatelný pražským čtenářem. To je hlavní důvod, proč změnu připravujeme. Vycházíme z toho, že pražský čtenář má jiné požadavky než čtenář v Kolíně nebo v Kutné Hoře. V Praze je jiná poptávka po informacích," zdůvodnil MediaGuru.cz letos na začátku února generální ředitel VLP Michal Klíma.

Na začátku minulého týdne spustil online deník Blesk.cz z portfolia společnosti Czech News Center (CNC) nové pražské zpravodajství. Má být základem k postupnému rozšiřování regionálního zpravodajství na serveru Blesk.cz do dalších částí republiky. Na podporu pražského zpravodajství uvedla CNC také reklamní kampaň.

Blesk_Praha_630x230Pražské ulice rovněž zaplavily plakáty na podporu deníku Metro v hlavním městě. Do souboje se tak zapojila i mediální skupina Mafra, která na billboardech a v pražském metru hlásá, že "My jsme Praha" a že Pražané nic jiného než Metro nepotřebují. Metro je nejčtenějším deníkem v hlavním městě. Podle aktuálních dat výzkumu Media projekt za 2. pololetí 2015 představuje jeho odhadovaná čtenost 213 tis. čtenářů na vydání.

My jsme Praha_metro

Zajímavostí je, že podpora deníku Metro v pražském metru se objevuje v těsné blízkosti další kampaně, která Pražanům vzkazuje, že jejich život se změní 25. dubna. Odkazuje na webové stránky www.25dubna.cz. Velmi pravděpodobně jde o teaser, který má čtenáře připravit na novou podobu Pražského deníku společnosti Vltava-Labe-Press.

Praha_ramecky

Bezplatný deník Metro (Mafra) drží pozici nejčtenějšího deníku v hlavním městě před deníkem Blesk (CNC) s náskokem více než 40 tisíc čtenářů. Třetí nejsilnější pozici má v hlavním městě MF Dnes. Odhadovaná čtenost Pražského deníku (VLP) představuje 17 tisíc čtenářů na vydání.

Odhad čtenosti deníků v Praze, 2. pol. 2015, (čtenost na vydání, tis. osob)

deník odhad čtenosti na vydání (tis.)
Metro 213
Blesk (bez Nedělního Blesku) 171
MF DNES 86
Lidové noviny 61
Právo 49
Aha! (bez Nedělního Aha!) 44
Sport 43
E15 43
Hospodářské noviny 41
Pražský deník 17

Zdroj: Media projekt, 3+4Q/2015, Unie vydavatelů, Stem/Mark, Median

-mav-