VLP ukázala novou podobu Pražského deníku
V navýšeném nákladu a s nižší prodejní cenou vyjde od pondělí 25. dubna Pražský deník.

Regionální Pražský deník se od pondělí 25. dubna představí ve zcela nové podobě. Vydavatelská společnost Vltava-Labe-Press představila nový koncept deníku na čtvrtečním odpoledním setkání s novináři. Oproti stávajícímu pojetí přichází s odlišnou grafikou a s novou strukturou listu. Viditelný je vyšší důraz na vizualitu a modernější design novin. Změna se má přitom dotknout všech 71 regionálních deníků Deník, které VLP v Česku vydává.
Čtenost Pražského deníku je aktuálně 17 tis. čtenářů na vydání (zdroj: Media projekt, 2. pololetí 2015), což v hlavním městě na nejčtenější pozice zdaleka nestačí (viz tabulka níže). Práce na Pražském deníku proto byly první prioritou, na kterou se společnost VLP začala orientovat po vstupu nového akcionáře – investiční skupiny Penta. „Zatímco ve většině krajů jsme jedničky, dvojky či trojky, tak v Praze nás válcují jiní, což nám vadí,“ uvedl na setkání s novináři generální ředitel VLP Michal Klíma.
Pražský deník chce na sebe upozornit zvýšeným nákladem a sníženou prodejní cenou. V novém provedení vyjde v tištěném nákladu 70 tisíc výtisků. Celkově má využít až na tři tisíce distribučních míst a také adresné distribuce odběratelů magazínů sesterské společnosti Astrosat Media ve výši 30 tisíc kusů. Prodejní cena se pak snižuje z 16 Kč na 10 Kč. Snížená prodejní cena by měla platit do konce roku, výše tištěného nákladu se může měnit „podle reakce trhu“.

Obsahově má nový Pražský deník stavět na čtyřech pilířích: pražské zpravodajství, servisní informace, všeobecné informace a selekce informací prostřednictvím vizualizace a datové žurnalistiky. Pražský deník připravuje redakce o 30 lidech, která vznikla sloučením centrální a pražské redakce. "Je důležité uvědomit si, že Pražský deník je deníkem pro Pražany a pro Prahu, ne o Praze," shrnul záměr šéf projektu Roman Gallo. Oproti stávající podobě se ruší složka Události, nová struktura má v první části deníku nabízet zpravodajství regionální, celostátní i světové, druhá polovina potom kulturu, sport, lifestyle a servisní informace. Na obsahu se vedle uvedené redakce podílejí i další tituly ze skupiny Vltava-Labe-Press (Dotyk, časopisy Astrosat Media).
Cílem změn je jednak zvýšit dosah Pražského deníku na území hlavního města a za druhé zvýšit dosah všech mutací Deníku na celostátním inzertním trhu. Deník má být podle Michala Klímy nejčtenějším nebulvárním deníkem v Česku. V Praze by to mělo znamenat znásobení současné čtenosti a prodaného nákladu. VLP předpokládá, že nové čtenáře může získat odlákáním od konkurence, a to zejména od titulů mediální skupiny Mafra.
Proměna Pražského deníku - vpravo nová podoba od 25. dubna 2016





Ambicí VLP je celkově stabilizovat pozici deníku v Praze, rozvíjet obsahový koncept v regionech, rozvíjet obchod, digitální aktivity a rovněž spolupráci s firmami v holdingu skupiny Penta. Chystají se i další aktivity na rozvoj digitální části portfolia – nový web Pražského deníku, nový web Dotyku či akvizice, která by měla vést k posílení VLP na digitálním trhu.
Kampaň na podporu nového Pražského deníku připravila agentura Dark Side ve spolupráci s agenturou Solootions. Cílem kampaně má být především to, aby si noviny čtenáři vyzkoušeli. "Usilujeme o širší cílovou skupinu," uvedl za agenturu Tomáš Jindříšek. K podpoře využije outdoorovou kampaň, guerillu, digitální média. "Reklamní nosiče budou komunikovat témata deníku," přiblížil Jindříšek.
Odhad čtenosti deníků v Praze, 2. pol. 2015, (čtenost na vydání, tis. osob)
deník | odhad čtenosti na vydání (tis.) |
Metro | 213 |
Blesk (bez Nedělního Blesku) | 171 |
MF DNES | 86 |
Lidové noviny | 61 |
Právo | 49 |
Aha! (bez Nedělního Aha!) | 44 |
Sport | 43 |
E15 | 43 |
Hospodářské noviny | 41 |
Pražský deník | 17 |
Zdroj: Media projekt, 3+4Q/2015, Unie vydavatelů, Stem/Mark, Median
-mav-