Do olympijských parků se zapojí i mezinárodní partneři

středa, 25. května 2016, 12:00 Marketing MediaGuru

Na letošní olympiádu v Riu plánuje Český olympijský výbor sérii parků po celé republice.

Letní olympiádu v Riu chce Český olympijský výbor (ČOV) využít mimo jiné i k propagaci sportu a aktivního životního stylu. Stejně jako během olympiády v Soči chystá i letos v létě Olympijský park, respektive sérii olympijských parků, v nichž si lidé budou moci vyzkoušet různé sportovní disciplíny a fandit přitom českým reprezentantům. Prostor zde bude i pro propagaci marketingových partnerů, přičemž letos poprvé se zapojí i partneři mezinárodní. „Základní myšlenkou olympijských parků je, že by měly být především festivalem sportu, a to nejen v pasivním slova smyslu. Chceme, aby si lidé mohli sporty rovnou i vyzkoušet,“ popisuje marketingový ředitel ČOV Marek Tesař.  

Olympijské parky jdou do regionů

Hlavní Olympijský park vyroste na březích přehrady Lipno. V menším měřítku budou další tři umístěny v Ostravě, Pardubicích a Plzni. ČOV tím reaguje na mnohá přání z řad veřejnosti uspořádat akci mimo hlavní město. „Dalším důvodem, proč jsme se rozhodli pro regiony, bylo, že v létě není v Praze tolik dětí. Cílíme především na rodiny s dětmi, a to nás vedlo z Prahy ven. Nemalou roli sehrál i zájem Lipenska a jednotlivých měst,“ vysvětluje Marek Tesař.  

Na Lipně bude možné si po celou dobu olympiády vyzkoušet všech 28 olympijských sportů, zařazeny však budou i sporty neolympijské, jako jsou šachy, paddleboarding nebo korfbal. V regionálních městech budou veřejnosti zpřístupněny tamní sportoviště. Ve všech parcích, které budou propojeny olympijským brandingem, bude na každý den připraven sportovní program, se zaměřením na rodiny s dětmi, širokou veřejnost, ale i profesionální sportovce. „Vzhledem k časovému posunu bude přenos z Ria vysílán spíše v odpoledních či dokonce pozdních večerních hodinách. Přes den je tak nutné mít pro lidi program, do jehož přípravy se zapojily sportovní svazy i regionální kluby,“ dodává Marek Tesař. Součástí programu bude mimo jiné týdenní dětský tábor ve dvou turnusech nebo fotbalové utkání týmu internacionálů kolem Pavla Kuky.

Sportovní aktivity v Olympijském parku Lipno
Sportovní aktivity v Olympijském parku Rio – Lipno

Olympijské parky využijí letos co nejvíce stávající sportovní infrastrukturu vybraných lokalit. Investice půjdou především do její modernizace, přičemž jen z ČOV na to putuje 65 milionů korun. „Stavět něco nového v dnešní době nemá příliš opodstatnění, proto se soustředíme na revitalizaci. Koupili jsme například tisíc tun písku, které dosypeme na již existující beachvolejbalová hřiště. A mnoha dalšími věcmi chceme zanechat v regionu olympijský odkaz,“ říká Zdeněk Pošíval, jenž má v ČOV na starosti partnerské aktivace pro Olympijský park Rio – Lipno.

Očekávaná návštěvnost lipenského olympijského parku je odhadována na 10 tisíc návštěvníků denně. Jednou ze zásadních podmínek úspěchu představuje tak i zvládnutí dopravy. Proto budou posíleny vlakové i autobusové spoje, vytvořena budou rovněž záchytná parkoviště, z nichž budou v pravidelných intervalech jezdit autobusy přímo do srdce parku.

Zapojí se partneři lokální i mezinárodní

Do příprav olympijských parků se letos zapojují nejen partneři Českého olympijského týmu, ale také partneři Mezinárodního olympijského výboru. Vedle ČEZu, Pilsner Urquell, Agrofertu či Alpine Pro se tak představí i Samsung, Visa či Coca-Cola, přičemž všichni budou přítomni na Lipně, prezenci v Ostravě, Plzni a Pardubicích využijí jen někteří. „Zájem mezinárodních partnerů je pro nás zlomová. Jejich reference jsou totiž klíčové pro možný rozjezd olympijských parků i v jiných zemích,“ vysvětluje Marek Tesař s tím, že už letos bude obdobný park zprovozněn v belgickém Ostendu, zájem mají také Finsko a Izrael. 

„Se všemi partnery se snažíme směřovat ke sportu. Chceme, aby se aktivně zapojili do chodu parku,“  doplňuje Zdeněk Pošíval. Někteří z nich se tak finančně podílí na modernizaci vybraných sportovišť, Pilsner Urquell a Coca-Cola se během olympiády zaměří v parku na pitný režim, Agrofert už nyní putuje po regionech s olympijskou výstavou, která v době olympiády bude ke zhlédnutí na Lipně, a ČEZ spojí olympiádu s propagací své sportovní aplikace EPP.

Mediálně pokryjí parky mediální partneři. Česká televize a Český rozhlas budou mít v srdci parku na Lipně fixní studio, odkud bude například televize vysílat minimálně hodinu přímého přenosu denně. V ostatních městech budou o sportovních událostech referovat tamní regionální redakce. Ve svých titulech dá olympijským parkům prostor i vydavatelství Mafra či časopis Reflex. 

Do olympijských parků se láká už nyní

Na propagaci všech čtyř parků plánuje ČOV velkou kampaň. Už nyní je komunikují samotné regiony či města. Jižní Čechy spustily svou komunikaci k olympijskému parku začátkem roku. Pod hlavičkou Jižní Čechy olympijské běží kampaň v nadlinkových médiích, součástí je také v těchto dnech již běžící roadshow a PR aktivity. Roadshow po okresních městech pořádá také Ostrava.

-stk-