Facebook dává dynamické reklamy na Instagram

středa, 11. května 2016, 13:00 Internet & Mobil MediaGuru

Automatická propagace produktů bude možná i na Instagramu, oznámil Facebook.

Facebook oznámil tento týden hned několik vylepšení svých dynamických reklam. Novinkou je mimo jiné rozšíření tohoto reklamního formátu na sesterskou síť Instagram nebo aktualizace týkající se vlastních okruhů uživatelů (custom audiences) na webu.

Facebook ve svém prohlášení uvedl, že značky, které pracují s custom audiences z webů, můžou nyní přesněji cílit na uživatele s vysokou aktivitou v některé konkrétní oblasti, jako je například opakované navštívení stránky nebo trávení nadprůměrně dlouhého času na webu. Konkrétně se inzerentům otvírají možnosti cílení podle frekvence určité akce, času stráveného určitou aktivitou, celkové částky, kterou zákazník na webu utratil, nebo podle typu zařízení, jež uživatel používá. Tyto pokročilé behaviorální nástroje mají umožnit lépe segmentovat masu návštěvníků webu na publika podle intenzity zájmu o jednotlivé oblasti.

Druhá novinka se týká dynamických reklam, tedy formátu umožňujícímu zobrazování různých produktů v reklamě podle toho, o co předtím uživatel projevil zájem – například prohlížením webu nebo přidáním položky do košíku. K jejich rozšíření na Instagram vydal Facebook obsáhlý článek. Tímto krokem se chce víc prosadit v mobilních telefonech a současně těžit se synergie obou platforem.

InstagramDynamicAd_02

„I když už dnes hodně inzerentů na Instagramu svoje produkty promuje, ruční nastavování obsahu a cílení pro každou jednotlivou položku jejich katalogu zvlášť je časově hodně náročné. S dynamickými reklamami teď můžou ukázat všechny výrobky automaticky s dynamickou kreativou i cílením a nabízet tak konkrétním lidem vždy jen relevantní produkty,“ stojí v prohlášení. Práce s dynamic ads je přitom na Instagramu stejná, jako na Facebooku.

Zvláštní pozornost pak v souvislosti s představením novinek věnoval Facebook oblasti cestovního ruchu. Dynamické reklamy pro oblast turismu umožní inzerentům z tohoto segmentu nabízet hotely lidem, kteří projevili zájem o cestu do dané lokality – ať už při procházení ubytovacích zařízení, či hledáním letenky nebo rovnou jejím nákupem. „Abychom inzerentům pomohli nabídnout co nejlepší zážitek, budou nabídky hotelů obsahovat také informaci o dostupnosti ubytování a cenu. Lidé tak vždy uvidí aktuální nabídku,“ popisuje Facebook. Dynamické reklamy pro plánování cest jsou však zatím ještě ve fázi testování.

-kmc-