Globus plánuje během tří let miliardové investice

úterý, 10. května 2016, 12:30 Marketing, Reklama MediaGuru

Řetězec Globus slaví kampaní 20 let na trhu. Během tří let bude do rozvoje investovat čtyři miliardy.

Obchodní řetězec Globus letos slaví 20 let na českém trhu. U této příležitosti spouští kampaň „20 let kvality – Slavíme a pomáháme“. Během následujících tří let plánuje investovat čtyři miliardy korun do modernizace a rozvoje své obchodní sítě.

Kampaň, která poběží od 12. května především v outdooru, místě prodeje a na internetu, podpoří společný charitativní projekt s Kontem Bariéry a nákup 20 velkoprostorových vozů pro handicapované. Na projektu se budou podílet jak vybraní dodavatelé, tak zákazníci, a to koupí produktu označeného logem „20 let“. Tvářemi kampaně jsou Lucie Bílá, Eva Holubová a Ondřej Hejma.

A4_210x297_hires

Kampaň je rozdělena do několika fází. Před dvěma týdny byla spuštěna teaserová část, která se objevila na billboardech a v online spotech se sloganem „Pomoc se blíží“. Od 12. května bude následovat představení samotného projektu a v závěru kampaně, tedy až do poloviny srpna, bude komunikován i samotný výsledek charitativního projektu. Kreativní koncept pochází z dílny agentury Klan, on-line část zajišťuje 2Fresh. Režie videí se ujal Jakub Sommer. 

Až čtyři miliardy investic do rozvoje

„Poslední tři roky pro nás byly velmi úspěšné. Naše výsledky nás utvrzují, že se nám daří vycházet vstříc potřebám a přáním našich zákazníků a na českém trhu máme stabilní pozici. Proto jsme se rozhodli pro významné investice,“ říká k zamýšlené čtyřmiliardové investici Bronislav Matyšek, vedoucí vývoje nových kanálů Globus. Mezi plánované novinky patří rozšiřování digitálního systému nakupování, koncept malých prodejen v centrech měst, rekonstrukce a modernizace vybraných hypermarketů nebo nový e-shop.

V České republice Globus provozuje v současné době 15 velkoformátových hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000m2. Nyní hodlá investovat až 3 miliardy korun do jejich expanze, modernizace a rozšíření služeb, především v podobě vlastních kompletních pekárenských a řeznických provozů.

Zároveň ale také pracuje na přípravě konceptu menších prodejen, které mu umožní dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům, a tak i k novým zákazníkům. „Z našich průzkumů vyplývá, že zákazníci naše hypermarkety navštěvují z velké části především kvůli širokému sortimentu čerstvých potravin a také vlastním restauracím. I tato dvě oddělení proto budou pro menší formáty prodejen rozhodující,“ vysvětluje Bronislav Matyšek. První menší prodejna by měla být otevřena v roce 2017.

Posilovat bude Globus také možnosti nakupování pomocí digitálních pomůcek, do konce letošního roku kupříkladu rozšíří do všech hypermarketů platformu Scan&Go, která umožňuje nakupování se speciálním skenerem. Od května bude navíc na zličínské prodejně probíhat testování nakupování pomocí chytrého telefonu.  

Letos v létě ještě plánuje spuštění nového e-shopu Globus Vinotéky, který rozšíří stávající vinotéku, původně určenou jen pro členy věrnostního programu. Nově bude e-shop otevřen i pro nečleny. Objednávku bude možné buď si vyzvednout ve vybraném hypermarketu, či na výdejních místech externích partnerů, nebo si ji nechat doručit. „E-shop Vinotéky vnímáme jako projekt, na kterém si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na online prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin,“ vysvětluje Bronislav Matyšek.

-stk-