Monitoring: Mediální investice pokračovaly v růstu

úterý, 17. května 2016, 15:50 Reklama MediaGuru

Hrubé mediální investice se podle monitoringu zvýšily čtvrtý měsíc po sobě.

Hrubé údaje o výši reklamních investic v médiích za čtvrtý letošní měsíc měly být znovu rostoucí, ukazuje monitoring společnosti Nielsen Admosphere. Reklamní investice tak podle monitoringu rostou na českém trhu čtvrtý měsíc po sobě. Vývoj v dubnu v meziročním srovnání byl příznivější o 11 %, nejvíce se opět dařilo televizní reklamě a rádiové reklamě. V datech za duben 2016 nejsou ale uvedeny výsledky za internetovou reklamu.

Vývoj hrubých reklamních investic v dubnu 2016 vs. duben 2015

Investice_duben_mesic

Celkový objem investic směřovaných do televizní reklamy by měl být v letošním roce (za období leden-duben 2016) vyšší o 2 mld. Kč (+15 %) ve srovnání se stejným obdobím před rokem. Jde ale jen o hrubé investice. O více než 400 mil. Kč si měla podle monitoringu polepšit v letošním roce i tištěná média.

Vývoj hrubých reklamních investic v roce 2016 vs. 2015

Investice_duben

Zdroj: Nielsen Admosphere

Monitoring ale nepostihuje reálnou výši skutečných investic, které byly na reklamu v médiích vynaloženy. Pracuje s ceníkovými cenami, které se od reálných cen mohou i podstatněji lišit.

-mav-