Roklen24.cz staví i na výnosech z nových klientů

pondělí, 30. května 2016, 13:30 Internet & Mobil MediaGuru

Ambicí webu Roklen24.cz je oslovovat klienty pro mateřskou skupinu, říká Radim Krejčí.

Nový design, rozšířený obsah a nové funkcionality představil v uplynulých dnech finanční server Roklen24.cz. Další novinky mají přitom následovat záhy. Připravuje se start placené sekce Roklen Pro, která má obsahovat informační produkty pro podnikatele a firmy. „Zavedení placeného obsahu na Roklen24.cz chystáme v trochu jiné podobě, než v jaké se placený obsah obecně chápe. Vidíme prostor na trhu u korporátních služeb,“ popisuje ředitel projektu Radim Krejčí.

Vytvoření placené sekce Roklen Pro (profesionály) má zahrnovat informační produkty pro firmy, na kterých se podílejí různé výzkumné a specializované společnosti. „Půjde o balíčky profesionálních aplikací typu makroekonomická data, prognózy, datové balíčky, real-time streaming data z finančních trhů á la light verze Bloombergu či Reuters,“ přibližuje Krejčí. Cílem dosavadních změn bylo především server zpřehlednit, objevily se na něm i některé novinky, např. kalkulačka value-mat, díky které je možné orientačně zjistit hodnotu firem.

Web Roklen24.cz je propojen s finanční společností Roklen, ambicí serveru proto není útočit na pozice nejnavštěvovanějších ekonomických webů. Server je ale pro firmu cenný jako komunikační nástroj, prostřednictvím kterého informuje klienty o novinkách na finančních trzích a zároveň se představuje jako odborník ve svém oboru. „I když by se nám líbilo mít návštěvnost jako iHned, není to náš hlavní cíl. Děláme to jako informační servis pro klienty, je to PR i pro firmu a je to zároveň nástroj, jak získávat nové klienty. Je to tedy servis k uživatelům a čtenářům, ale zároveň i osvěta, jak funguje kapitálový trh a ekonomika,“ vysvětluje.

To ale neznamená, že by server nechtěl získávat výnosy z prodeje reklamy nebo právě ze svých připravovaných placených služeb. „Nejsme čistě mediální dům a nemusíme se živit jen z prodeje reklamy. Chceme ale, aby si web na svoji činnost vydělal,“ říká Krejčí s tím, že zatím je provoz serveru, který připravují tři interní redaktoři, ztrátový. Návštěvnost není měřena jednotným výzkumem NetMonitor, podle Google Analytics dosahuje měsíčně 150 tisíc unikátních uživatelů.

Pro skupinu Roklen může být web nástrojem, který přivádí klienty, čímž získává další zdroje tržeb vedle klasických mediálních výnosů. „Média se dostala do problémů kvůli slabým výnosům z reklamy a kvůli malému počtu příjmových kanálů. Princip tkví v tom, že ten další pilíř může být transakční – médium přivádí klienty a získává tak další výnosy. Tak funguje Roklen, jako polotransakční portál, který má jednu příjmovou nohu postavenou na tom, že generuje klienty a leady pro další produkty, které firma má. Lze zcela přesně vyjádřit, kolik tím firma může získat,“ popisuje Radim Krejčí.

Majitelem Roklen24.cz jsou Jan Klenor a Rudolf Ovčaří, kteří jsou zároveň investory serveru Echo24.cz. Roklen24.cz běží rovněž na platformě od Coolpany, která připravila i Echo24.cz. Proto se i grafická podoba Roklen24.cz serveru Echo24.cz podobala, po redesignu Roklenu se ale oba servery od sebe vizuálně mírně vzdálily. Spolupráce mezi nimi ale probíhá (výpis zpráv Roklen24.cz se objevuje na Echo24.cz), i když ne v takové míře, jak se původně zamýšlelo.

-mav-