KiK se chce víc zaměřit i na muže a mladé

úterý, 21. června 2016, 12:15 Marketing MediaGuru

KiK chce rozšířit svou cílovou skupinu. Kromě žen chce více oslovit i muže a mladé spotřebitele.

Módní řetězec KiK, jenž na českém trhu provozuje 189 prodejen, chystá expanzi. Kromě rozšíření prodejní sítě a jejího postupného remodellingu chce v budoucnu oslovit i další cílové skupiny. Zaměřovat se bude nejen na stávající skupinu žen matek, ale výrazněji i na muže a mladé spotřebitele.

V horizontu tří až čtyř let plánuje KiK v Evropě navýšit počet prodejen – ze současných 3 200 na pět tisíc. Rozšíření se dotkne i České republiky. „Naším plánem je otevřít každý rok minimálně 20 nových prodejen. V současnosti máme podepsaných více než deset projektů, u nichž čekáme jen na začátek stavby,“ popisuje pro MediaGuru František Wagner, jednatel společnosti KiK pro Českou republiku a Slovensko.

Geograficky chce být KiK zastoupen rovnoměrně po celé republice, což se mu daří. „Aktuálně směřuje naše pozornost do Středočeského kraje a Vysočiny,“ vysvětluje František Wagner s tím, že i Praha by snesla třikrát více prodejen, než tomu teď je.

Spolu s výstavbou nových prodejen probíhá i remodelling stávajících poboček, kde je důraz kladen primárně na optiku prodeje – uličky pro pohyb zákazníků jsou širší, větší prostor získávají stěny, stojany a pojízdné gondoly, kde jsou prezentovány módní doplňky, drogerie či cukrovinky. Podle Františka Wagnera napomohl redesign k nárůstu prodeje řádově v desítkách procent.

KiK - stará prodejna
KiK - stará prodejna
KiK - nová prodejna
KiK - nová prodejna

Expanzi řetězce by mělo dále podpořit i rozšíření cílové skupiny. „Nyní umíme oslovit ženy, matky od rodiny, které tvoří jádro našich zákazníků. Rozhodně ale chceme zacílit i na mladší ročníky a muže, u kterých se nám to doposud dařilo pouze přes ženy,“ prozrazuje František Wagner. Komunikace, jejíž spuštění je plánováno na podzim letošního roku, bude probíhat především na internetu a prostřednictvím PR aktivit.

V marketingové strategii KiK zastává nejdůležitější roli leták. „Pro nás je to nejdůležitější komunikační nástroj. Další věc, která nám výborně funguje, je prodejna samotná. V poslední době se nám daří navyšovat nejen nákupní košík, ale zvyšovat i počet zákazníků na prodejnu,“ dodává Wagner. V roce 2015 nakoupilo v KiKu 14 milionů zákazníků, což je o dva miliony více než v roce předchozím. Obrat se meziročně zvýšil o 17,5 %, nejvíce rostl segment dekorací a domácích potřeb (+ 25 %), dětského oblečení (+ 24,5 %) a nadměrných velikostí (+ 24 %). Letos se měsíční počet zákazníků prozatím pohybuje v rozmezí 1,4 a 1,5 milionu.

Sortiment řetězce tvoří ze 70 % textil. Ve svém portfoliu má značky KiK, Janina, Identic, Y.F.K, KiKi&KoKo, Baby a Ergee, kterou nyní propaguje ve spolupráci s fitness instruktorkou Hankou Kynychovou.

-stk-