Pro Olympijskou TV je Česko pilotní zemí

pondělí, 06. června 2016, 15:35 Marketing MediaGuru

U příležitosti letošní olympiády plánuje Český olympijský výbor vlastní mediální hub.

Za necelé tři měsíce odstartují v brazilském Riu de Janeiro Hry XXXI. olympiády. Český olympijský výbor (ČOV) už nyní připravuje vlastní mediální dům, který bude v průběhu olympiády a po ní vytvářet obsah pro různé komunikační platformy, mimo jiné i pro avizovanou mezinárodní Olympijskou TV. „Cílem je přinést veřejnosti trochu jiný pohled na sport než jen prostřednictvím výsledků. Chceme ho prezentovat jako zábavu i profesionální činnost,“ vysvětluje marketingový ředitel ČOV Marek Tesař. 

Olympijská TV, do níž chce Mezinárodní olympijský výbor investovat do roku 2020 půl miliardy dolarů, a přilákat tak ke sportu mladší publikum, měla být původně spuštěna ještě před Riem. Se svým startem vyčkává, nicméně už nyní probíhá testování, na němž se podílí Česká republika. „V Madridu, kde sídlí ústředí televize, nám odsouhlasili být pilotní zemí. Rozhodli jsme se proto využít už letošní olympiády a připravit do jejího začátku základní obsah, který budeme později dlouhodobě rozvíjet,“ popisuje Marek Tesař.

V hlavní roli YouTube

Český olympijský mediální dům, který vede manažer digitální komunikace ČOV Tomáš Houska, bude vytvářet ve spolupráci s Českou televizí, sportovními svazy, sportovci i Mezinárodním olympijským výborem obsah pro různé komunikační kanály. Už nyní jeho redakce čítá 12 lidí, na dobu olympiády se jejich počet ještě navýší.

Mediální strategie ČOV staví na čtyřech pilířích. První z nich tvoří YouTube kanál „Český olympijský tým“, který od března letošního roku nabízí pravidelnou sérii pořadů se sportovci, videa k aktuálnímu sportovnímu dění i přímé přenosy z akcí pořádaných olympijským týmem. Během Ria bude sloužit jako hlavní komunikační platforma. Chystá se také spolupráce s youtubery a komunikace na dalších sociálních sítích – na Facebooku, Twitteru, Instagramu a nově i na Snapchatu.

Druhým pilířem je připravovaný lifestylový sportovní portál, který bude přinášet informace ze života sportovců Českého olympijského týmu. Třetí pilíř představuje mobilní aplikace LOH 2016. „S aplikací už jsme pracovali během olympiády v Soči, tentokrát ale nechceme, aby po skončení her umřela. Proto ji stavíme na značce Czech Team a počítáme s tím, že ji budeme používat dlouhodobě,“ dodává Tomáš Houska. 

Poslední pilíř vychází ze spolupráce s Českou televizí, která se podílí na tvorbě videoobsahu. „Už nyní máme na ČT sport speciální Olympijský magazín. Naší ambicí je ale dostat se se sportovní tematikou i jinam – na ČT 2, ČT art nebo ČT :D,“ prozrazuje Marek Tesař. V současnosti tak ve spolupráci s veřejnoprávní stanicí vzniká celovečerní dokument o Emilu Zátopkovi, jehož kresba k podpisu se stala motivem Českého olympijského týmu.

Motiv českého olympijského týmu na OH v Riu
Motiv českého olympijského týmu na OH v Riu

Dokument o Emilu Zátopkovi je zároveň příkladem obsahu, který bude Český olympijský výbor sdílet se zmíněnou celosvětovou Olympijskou TV. Do budoucna se uvažuje o dokumentech o Martině Sáblíkové, Barboře Špotákové či Štěpánce Hilgertové, o které má Mezinárodní olympijský výbor vzhledem k jejich celosvětové známosti zájem.

Na podporu značky Czech Team

Svými mediálními a marketingovými aktivitami se Český olympijský výbor snaží vedle propagace sportu budovat značku Czech Team, kterou následně prodává svým partnerům. „Vytvořili jsme pro ni nový positioning s jasnou misí, vizí i hodnotami. Nyní sice akcentujeme olympiádu v Riu, ale chceme, aby naše kampaně byly relevantní také v neolympijských letech,“ doplňuje Marek Tesař. Z tohoto důvodu v současnosti běží dvě komunikační kampaně najednou: první se symbolem Emila Zátopka se zaměřuje na Rio, druhá se sloganem Všichni jsme jeden týmpodporuje především Czech Team.

Kresba Emila Zátopka se letos objeví nejen na olympijské kolekci a olympijském domě v Riu, ale rovněž i v kampaních České televize a Českého rozhlasu. Osobnost našeho nejúspěšnějšího běžce je tematizována na digitálních kanálech ČOV, který se zasadil nejen o zmíněný dokument Davida Ondříčka, ale i o vydání biografie Emil Běžec 00:10 od Pavla Kosatíka a komiksu Zátopek od Jana Nováka a Jaromíra 99.

Knihy
Kniha Pavla Kosatíka Emil Běžec 00:10 a komiks Zátopek od Jana Nováka a Jaromíra 99

-stk-