VLP: Pražský deník zvýšil po relaunchi dosah

úterý, 28. června 2016, 08:45 Tisk MediaGuru

Povědomí o Pražském deníku se v hlavním městě zvyšuje, věří vedení Vltava-Labe-Press.

Pražský deník zvýšil po relaunchi, který poprvé představil v pondělí 25. dubna, svůj dosah v hlavním městě, uvedla vydavatelská společnost Vltava-Labe-Press (VLP). Dva měsíce po změně se měl počet výtisků, které se k lidem dostaly (placeně i zdarma), zvýšit až patnáctkrát. „Tím nemáme na mysli distribuovaný náklad, ale náklad, který se pomocí volného prodeje, předplatného, kolportérů nebo speciálních pytlů dostal k lidem. Není do toho započítána remitenda,“ upřesnil MediaGuru.cz šéf projektu Roman Gallo.

Celkový údaj o prodaném nákladu Pražského deníku VLP s odkazem na konkurenční prostředí neuvádí. Aktuálně v Praze distribuuje zhruba polovinu z denního nákladu 70 tisíc kusů, který nastavila v prvních týdnech po změně deníku. „Souvisí to i s tím, že postupně přecházíme na placené formy distribuce. Kolportéři, kteří zpočátku deník rozdávali, jej teď prodávají,“ říká Gallo. Do speciálních distribučních pytlů je aktuálně denně zaváženo 12 tisíc výtisků. Rovněž tato distribuční síť prochází změnami – z míst, kde docházelo k častému ničení, pytle zmizely, některá místa se posunula dále od zastávek MHD. Pražský deník je vedle předplatného rovněž dostupný na 1700 prodejních místech v Praze.

„Pytle nám jednoznačně pomohly při rozjezdu projektu, kdy jsme potřebovali dostat Pražský deník k maximálnímu počtu čtenářů,“ uvedl Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLP. „Věděli jsme, že část novin si čtenáři odeberou bez zaplacení. To je běžný jev při zavádění této metody i v jiných zemích. Ale ochota lidí platit za naše noviny distribuované prostřednictvím pytlů, roste. Pro nás nejsou pytle jen cestou, jak zvýšit prodej, ale rovněž marketingovým nástrojem a ten funguje více než dobře. Značka Pražský deník je po dvou měsících opět známá,“ hodnotí.

Pozitivním efektem restartu Pražského deníku má být nárůst inzertních výnosů v Praze. „Inzertní plán výrazně překračujeme. Za první dva měsíce nové podoby Pražského deníku máme vyšší inzertní výnosy než vloni za celé pololetí,“ upřesnil Klíma.

Relaunch Pražského deníku je po změnách managementu prvním významnějším počinem nového majitele, investiční společnosti Penta. Investiční náklady na posílení pozice v Praze skupina VLP neuvádí, podle informací MediaGuru.cz se mohou pohybovat v řádech desítek milionů korun. Nový vlastník si také vytyčil za cíl posílit své postavení na online trhu. Zde už stihl dvě akvizice: dokoupení 70% podílu mediazastupitelství AdActive a akvizici společnosti Webfarm, která provozuje webový portál o autech Cars.cz.

-mav-