Stanice ČT v červnu dále na čele, pomohl ČT sport

pondělí, 04. července 2016, 06:30 TV MediaGuru

Fotbalové Euro, které vysílá ČT sport, pomohlo v červnu stanicím České televize.

Stanice České televize se v červnu staly v souhrnném součtu nejsledovanější televizní skupinou v divácké kategorii 15+. Jejich celkový podíl představoval 31,2 %, což bylo o tři procentní body více než ve stejném období loni. Nárůst podílu souvisí především s růstem kanálu ČT sport (+3 pb.). Ten v červnu nabídl přenosy z fotbalového Euro 2016. Růst podílu potvrdily v červnu i stanice skupiny Barrandov (+1,2 pb). Skupina Prima nadále vylepšila podíl v mladších diváckých kategoriích 15-54 a také ve své primární kategorii 15-69. Hlavní kanál skupiny Prima těsně přeskočil v červnu ČT1 v divácké skupině 15-54 a stal se druhým nejsledovanějším za TV Nova. Skupina Nova v červnu meziročně snížila podíl o tři procentní body, zůstává ale nejsilnější v diváckých skupinách 15-54 a 15-69.

Obdobný vývoj se odehrál i v hlavním vysílacím čase, kde jsou ale meziroční změny viditelnější. Nejvyšší růst podílu v prime-time si díky sportovnímu kanálu připsaly stanice České televize. Stanice skupiny Prima si v hlavním vysílacím čase více polepšily ve skupině 15-54 a především 15-69 (+1,8 pb.). Ostatní TV skupiny v hlavním vysílacím čase svůj podíl v meziročním srovnání snížily, v případě skupiny Nova v průměru o 3,8 pb. v hlavních cílových skupinách.

Podíl TV skupin v červnu 2016, celý den

celý den 15+ (%) změna vs. VI/15 15-54 (%) změna vs. VI/15 15-69 (%) změna vs. VI/15
ČT celkem 31,2 3,0 25,5 2,5 28,7 2,2
Nova Group 29,8 -2,7 34,6 -3,2 31,7 -2,4
Prima Group 21,0 -0,1 22,2 0,7 21,8 0,6
Barrandov Group 6,8 1,2 4,6 0,6 5,9 0,8
Stanice O 0,7 -0,1 1,3 -0,2 0,9 -0,1
Atmedia 2,6 -0,8 2,2 -0,2 2,3 -0,6
ostatní 7,7 -0,7 9,3 -0,4 8,4 -0,7

Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech

Podíl TV skupin v červnu 2016, prime-time

prime-time 15+ (%) změna vs. VI/15 15-54 (%) změna vs. VI/15 15-69 (%) změna vs. VI/15
Nova Group 34,8 -3,5 37,6 -4,2 36,2 -3,6
ČT celkem 30,7 4,2 26,0 3,9 28,5 3,6
Prima Group 21,4 1,1 23,7 1,5 22,5 1,8
Barrandov Group 5,2 -0,2 3,4 -0,3 4,6 -0,4
Atmedia 1,9 -0,7 1,6 -0,1 1,7 -0,6
Stanice O 0,3 -0,1 0,6 -0,1 0,4 0,0
ostatní 5,5 -0,9 7,0 -0,7 6,1 -0,9

 Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech, prime-time = 19:00-23:00

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

-mav-