Twitter zkouší nové možnosti firemních profilů
Firmy se mohou prezentovat hlavně těmi tweety, které si vyberou. Ověření profilů se navíc zprůhlední.
Účty značek, firem a obchodníků dostanou na Twitteru o něco více možností, jak se prezentovat svým fanouškům a potenciálním zákazníkům. Sociální síť nyní spolu s vybranými partnery zkouší novou záložku s takzvanými významnými tweety, které sama firma považuje za to hlavní, co by měl uživatel vidět jako první. Současně však může překliknout i na záložku běžné timeline, kde uvidí příspěvky podle jejich časové souslednosti. Firemní profily má dále co do zákaznické přívětivosti také vylepšit údaj o tom, v jakém časovém rozmezí správci daného profilu reagují na případné dotazy a příspěvky ostatních uživatelů nejaktivněji. Podobné informace o rychlosti reakce již poskytuje také Facebook. Twitter nicméně zkouší nabídnout o něco přesnější údaje, respektive nabízí je v takové formě, která více odpovídá standardní představě o pracovní (otevírací) době.
Test zatím probíhá u vybraných profilů, jejichž okruh Twitter postupně rozšiřuje. Patří mezi ně ale například aerolinie Alaska Air nebo zákaznická podpora americké telekomunikační firmy AT&T.
Přestože jde o zdánlivě drobnou změnu, souvisí s obecnějším trendem sociálních sítí, které se snaží firmám nabízet trochu jiné možnosti profilu než běžným uživatelům. O Facebooku již byla řeč, v poslední době zkouší firemní profily také Instagram.
Twitter by se ale pro korporátní svět mohl stát zajímavější ještě díky další novince. Firma slíbila, že zprůhlední proces ověřování pravosti jednotlivých profilů – vedle jejich názvu se pak objevuje modrý symbol. Uživatelé potom mají jistotu, že se jedná například o oficiální profil té které značky či osobnosti, což je v kybersvětě s mnoha falešnými profily a mnohdy nerozeznatelnou ironií či fikcí na místě. Uživatelé tak dostanou možnost požádat o ověření profilu přes speciální kontaktní formulář, dosud tato praxe probíhala na mnohem neoficiálnější bázi. Často to byl sám Twitter, kdo si příslušné profily k ověření vybíral a uděloval jim příslušný status, ostatní zájemci se museli domluvit s uživatelskou podporou.
O tom, že ověřený profil se může (nejen) značkám velmi hodit, svědčí i nedávný příklad z České republiky, byť pochází z prostředí konkurenčního Facebooku. Při spuštění služby KFC rozvoz se totiž na oficiálním (ověřeném) facebookovém profilu firmy vyskytovaly i příspěvky falešného profilu KFC.CZ, které svým sarkasmem posloužily mnoha uživatelům coby zdroj pobavení. Pro firmu však znamenal noční můru a část zákazníků zmátl. Nyní je falešný profil zablokován a právě i autentifikace může předejít ještě větším škodám. Jde mnohdy o jediné a hlavní vodítko, kterým se mohou uživatelé a zákazníci řídit.
Co se týče Twitteru, ověření dosud nebylo a ani nebude automaticky dostupnou záležitostí pro všechny, kdo o něj požádají. Dosud jím disponuje necelých 190 tisíc z 310 milionů účtů a i po představení kontaktního formuláře Twitter upozorňuje, že nevyhoví každému. Jasnou přednost mají osobnosti a instituce veřejného života, působící v zábavním průmyslu, médiích, politice, sportu, módě, byznysu, náboženství a dalších klíčových oblastech lidského života. Zařadí-li se tedy firma po ověření jejího profilu na Twitteru mezi relativně malý segment významných osobností a institucí, v neposlední řadě tím zvýší svou prestiž.
-jav-