Google spustil v AdWords rozšířené reklamy

pondělí, 01. srpna 2016, 07:00 Internet & Mobil MediaGuru

Zadavatelé dostávají až o 50 % větší prostor pro text, kterým promují své produkty.

Google před několika měsíci zvažoval beta testování nových reklam, kterého by se účastnili pouze vybraní inzerenti. Od tohoto záměru nakonec upustil a od začátku minulého týdne uvedl rozšířené reklamy pro všechny zadavatele na celém světě. Rozšířené reklamy Google označuje za textové reklamy nové generace, které reagují na rychlý rozmach mobilních zařízení. Google už zkraje letošního roku odstranil na desktopu reklamy z pravého sloupce tak, aby reklamní sdělení řadil napříč jednotlivými zařízeními (desktop, mobil, tablet) stejně. Tato změna údajně umožnila Googlu vytvořit si půdu pro "největší úpravu reklamní kreativy od zavedení AdWords před 15 lety," napsala firma.

Rozšířené reklamy se od standardních liší v několika bodech, zejména pak v jejich struktuře a v délce. Původní reklamy mohly obsahovat následující množství znaků:

Nadpis = 25 znaků.

Popisný řádek 1 = 35 znaků.

Popisný řádek 2 = 35 znaků.

Nové rozšířené reklamy obsahují dva nadpisy a delší popis bez nutnosti rozdělovat text v systému na dva řádky.

Nadpis 1 = 30 znaků.

Nadpis 2 = 30 znaků.

Popisný řádek = 80 znaků.

Nové reklamy tak mají umožnit lépe pracovat s viditelnou URL a jasně sdělit potenciálním zákazníkům, na jakou stránku se kliknutím na reklamu dostanou.

Porovnání původních reklam (vlevo) a nových reklam (vpravo) na desktopu a v mobilních zařízeních.

Google_ads

Od 26. října 2016 už Google nebude podporovat vytváření ani editaci stávajících textových reklam. Dříve vytvořené reklamy se však budou nadále zobrazovat i po tomto datu. Rozšířené reklamy budou dostupné pro všechny typy kampaní v AdWords. Tedy jak pro reklamy ve vyhledávání, tak v obsahové síti. Veškerá další rozšíření (o podstránky, popisky apod.) zůstanou zachována a budou se u reklamy zobrazovat stejně jako doposud.

„Pokud jde o výkon kampaní, neočekáváme výraznější výkyvy. Nicméně realitu teprve ukáží následující týdny a měsíce, kdy hodláme nové rozšířené reklamy testovat a srovnávat jejich výsledky s původními kratšími texty,“ uvedl Martin Slavík, Head of Resolution z mediální skupiny Omnicom Media Group, která zastřešuje mediální agentury OMD, PHD a Attention! Media. 

Ukázka rozšířené reklamy z rozhraní Adwords

Google Adwords