Instagram: Největší základnu z českých médií má Evropa 2

pondělí, 29. srpna 2016, 11:00 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Nejvíce sledujících má na Instagramu Evropa 2, TV Óčko a časopis Elle.

Instagram se pomalu, ale jistě dostává do povinné výbavy marketingové online komunikace. Sociální síť, jejíž uživatelé si potrpí na kvalitní vizuální obsah, si postupně osvojují také média. Každé z nich přitom k Instagramu přistupuje po svém; sloužit může k šíření zpravodajského obsahu, dokreslení reportáží či poodhalení zákulisí redakce. Sportovní média ukazují nové pohledy na sportovce i jejich trénink, zpravodajská média ráda využívají krátkých videí a lifestyle prostě fotí vše, co se hodí do správného životního stylu.

Z celosvětových médií na Instagramu vévodí časopis National Geographic, který sleduje téměř 58 milionů uživatelů. Navíc zaznamenal v období letošního června a července podle analýzy společnosti NewsWhip také nejvíce interakcí. S velkým odstupem za ním je sportovní Bleacher Report nebo ESPN. Ze zpravodajských médií se daří Fox News, BBC a CNN, v lifestylu vede Vogue.

V českých vodách vítězí, co do počtu sledujících, rádio Evropa 2. Instagramový profil, kde stanice nejčastěji sdílí fotografie z vysílání či partnerských akcí, sleduje přes 119 tisíc uživatelů. Za ním je s více než 46 tisíci sledujících TV Óčko, jež se chlubí zejména svými hudebními hosty a moderátory. Na třetím místě se 27 tisíci sledujících se umístila česká Elle, jejíž příspěvky se týkají především módy a krásy.  

TOP média na Instagramu podle počtu sledujících (k 19. 8. 2016)

média profil počet sledujících počet příspěvků
Evropa 2 e2cz 119 043 1 070
TV Óčko ockotv 46 376 289
Elle elleczech 27 060 1 031
Fajn rádio fajnradio 19 600 622
Apetit apetitonline 13 956 525
Forbes forbescesko 10 393 341
ČT ceskatelevize 10 291 322
Prima Fresh primafresh 9 948 983
Joy joy_czechrepublic 9 803 1 005
DVTV dvtv 8 957 432
Kiss Jižní Čechy kissjiznicechy 7 751 770
iDnes.cz idnes.cz 7 406 303
InStyle instyleczechrepublic 6 946 1 284

Instagram dnes pro mnohá média spolu s dalšími sociálními sítěmi tvoří základ komunikace s diváky, posluchači či čtenáři. „Konkrétně Instagram je cesta, jak ukázat pomocí fotek atraktivní zákulisí rádia, dění na našich akcích nebo třeba i velmi žádaný obsah, tj. soukromí našich moderátorů. Pokud k tomu přidáme ještě unikátní videoobsah na dalších sociálních sítích a webu, tak máme kompletní portfolio komunikačních kanálů a větší zásah,“ popisuje za Evropu 2 Zuzana Nevoralová, tisková mluvčí skupiny Lagardère Active, s tím, že nejlépe rádiu funguje obsah, který plní synergický efekt s rádiem. U velkého eventu, z něhož rádio vysílá živě, se tedy vyplatí sdílet fotografie.

Pro TV Óčko je Instagram jedním z prostředků, jak být v kontaktu se svou mladou cílovou skupinou. Nejlépe hudební televizní stanici fungují příspěvky s unikátním obsahem týkajících se známých osobností. „Hned v těsném závěsu jsou příspěvky ze zákulisí natáčení. Třetím nejúspěšnějším typem obsahu se v poslední době staly příspěvky z každodenního života v Óčku. Jejich dobré výsledky nás překvapily. A samozřejmě skvěle funguje také atmosféra a zákulisí našich eventů,“ říká Míra Jahoda, online kordinátor TV Óčka.

Kromě statických fotografií a krátkých videí dnes Instagram nabízí také funkci Stories, jež stejně jako konkurenční Snapchat nasdílený obsah do 24 hodin vymaže. Ze světových médií Stories vyzkoušel už například časopis National Geographic, který tímto způsobem zprostředkoval vikingskou bitvu v polském Wolinu, Sports Illustrated zachycoval pravidelným výběrem 10 až 15 fotografií zase atmosféru v olympijském Riu. Oba dva tituly na Stories nasadily fotografy, kteří mají zkušenosti se Snapchatem a syrovějšími fotografiemi.

Příklady funkce Stories na Instagramu v podání National Geographic a Sports Illustrated
Příklady využití funkce Stories na Instagramu v podání National Geographic a Sports Illustrated

V Česku testuje novou funkci například již zmíněná Evropa 2. „Nadějně se jeví fotopříběhy kombinující různé pohledy, například hlavní scéna nějaké akce a záběry z jejího zákulisí. A samozřejmě i obsah jakkoliv spjatý s našimi moderátory, jako je průřez jejich pracovním dnem,“ doplňuje Zuzana Nevoralová.

Naopak Óčko chce „mizející“ obsah soustředit jen na Snapchat, kde už je nějakou dobu aktivní. „Nehrneme se do vytváření duplicitního obsahu pomocí funkce Instagram Stories. I když nějaký obsah má smysl umístit na více našich sociálních sítích, rádi bychom se drželi konceptu, kdy fanoušci najdou na našem Instagramu atraktivní obsah, který si drží nějakou kvalitu. Snapchat vnímáme jako hravou formu, jak se podělit o aktuální dění v Óčku,“ uzavírá Míra Jahoda.

-stk-