Google uvádí remarketing napříč zařízeními

pátek, 30. září 2016, 07:25 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Zadavatelé mohou cílit reklamu napříč přístroji, k dispozici mají i lepší metriku konverzí.

Google umožní zadavatelům reklamy ve své síti displayové reklamy (Google Display Network) opakovaně oslovit uživatele nehledě na to, který přístroj k prohlížení webu zrovna používají. Zatímco jeho analytické nástroje běžně počítají s tím, že lidé používají více zařízení najednou, marketéři tato data a funkce dosud nemohli současně využívat i k lepšímu zacílení reklamy (retargeting). To se však mění. Brad Bender, viceprezident reklamního oddělení Googlu, na blogu firmy slibuje, že tato možnost bude globálně dostupná v průběhu příštích několika měsíců. Všechny oznámené novinky popisuje rétorikou „uzavírání děr“, kvůli nimž ztrácejí zadavatelé přehled o účinnosti své reklamy, respektive přicházejí o možnost ji efektivně cílit.

„Zavádíme remarketing dostupný napříč jednotlivými přístroji. Nyní můžete vašemu publiku sdělovat jeden konkrétní příběh a určit, jak často uvidí vaši reklamu během používání odlišných zařízení,“ uvádí Bender. Dosud firma spoléhala jen na využívání cookies a ID konkrétních přístrojů a remarketing neumožňovala ani v případě, když byl uživatel přihlášen celou dobu pod svým Google účtem – ať už tomu tak bylo střídavě na mobilním telefonu, tabletu, nebo stolním počítači. Právě na takto zalogované uživatele Google umožní inzerentům přesněji (znovu)zacílit, uvádí server Marketingland. Firma si dala se zavedením této novinky poměrně načas. Měření konverzí napříč přístroji zavedla už před třemi roky, využívání těchto technologických možností k cílení reklamy ovšem měla poměrně rezervovaný přístup, připomíná Marketingland. Měnit svůj postoj tedy Google začíná v době, kdy se již většina konverzí, konkrétněji pak podle výzkumu společnosti Ipsos na objednávku Googlu až 60 procent, rozprostírá mezí více zařízeními.

crossdevice_halloween-ads-loop_128.1_091616_v2 (1)

Google však nedohání jen staré resty, ale nabízí i nové analytické nástroje, kterými reaguje na aktuální trendy. Skutečnost, že uživatelé dělí svou pozornost mezi více obrazovek, totiž může mít rovněž výrazný vliv na způsob sledování televize a konzumace reklam. V éře chytrých telefonů není pro uživatele nic snadnějšího, než souběžně sledovat televizní vysílání a provoz na sociálních sítí. Stejně tak mají možnost si produkty, na něž je upozorní například právě televizní reklama, okamžitě začít „googlovat“. Proto firma vylepšuje svou metriku Brand Lift. Ta má nově poskytovat údaje o tom, jak ta která televizní reklama přispěla k nárůstu vyhledávání konkrétní značky na YouTube či Google.com.

Třetí oznámené vylepšení se týká statistiky, jež reaguje pro změnu na souvislost mezi impresí a návštěvou konkrétního kamenného obchodu. Google garantuje, že poskytne data z více než 200 milionů prodejen po celém světě a slibuje 99% přesnost údajů. Před několika měsíci navíc Google začal ve své mapové aplikaci klást větší důraz na lokální cílení reklam – uživatel by tak při hledání tras měl narazit na různé akční nabídky obchodů ve svém nejbližším okolí. V různé míře personalizovaná marketingová sdělení tak postupně mohou díky Googlu lidi provázet doslova všude.

-jav-