Ke značce musí mít youtuber relevantní vztah

pondělí, 19. září 2016, 10:00 Reklama MediaGuru

S youtubery se vyplácí dlouhodobá spolupráce, je dobré vědět, co je baví.

Youtubeři představují v očích mladé generace novodobé celebrity a pro marketéry důležité influencery. Ke spolupráci s nimi se vyplácí budovat dlouhodobý vztah. Rovněž je dobré vědět, co youtubera baví. „Nedělám s nikým, s kým nemám vztah. Můj fanoušek by to okamžitě poznal, a tím pádem bych ho i ztratil. Pokud značce nevěřím já, nevěřil by tomu ani fanoušek,“ vysvětlil na páteční konferenci Flema youtuber Johny Machette, který dlouhodobě spolupracuje se značkami Coca-Cola a O2.

S Johnym Machettou připravilo O2 například vánoční videoklip, rovněž byl součástí zimní kampaně #Velkocesko na podporu datového roamingu, workshopu o PokémonGo a objevuje se i v aktuální kampani na Datomat.

„S influencery budujeme dlouhodobý vztah. Do jejich tvorby jim nekecáme, protože oni jsou ti, kdo umí online marketing úplně nejlépe a dokonale znají svou cílovou skupinu. V té spolupráci musí být i láska, proto pracujeme jen s těmi, kdo nám sedí a s kým máme dobrou zkušenost. Děláme s nimi napřímo, bez prostředníků a snažíme se je zatáhnout už do samotné přípravy kampaně, radíme se s nimi,“ popsala za O2 Dorota Kajfoszová.

Influenceři v kampani mohou pomoci se seedingem a mediálním zásahem. Například zmíněný workshop na PokémonGo zasáhl 800 tisíc lidí, vánoční videoklip na Facebooku 1,98 milionu uživatelů. Dále ale mohou nabídnout i vlastní mediální prostor, dodat zajímavý obsah či nápady. 

V případě Datomatu, prostřednictvím něhož lze k tarifu získat až 5 GB mobilních dat měsíčně, se zapojením influencerů počítalo dokonce už při vymýšlení produktu. „Dopředu jsme počítali s tím, že do kampaně zapojíme Johnyho Machettu a Teri Blitzen,“ dodala Dorota Kajfoszová. Datomat běžel v beta verzi od začátku září, veřejně byl představen na konferenci O2 Ynspirology a v prvních dnech se jeho geolokační aplikace, přes níž lze vyhledávat a sbírat po celé republice volná data, stala v AppStore jednou z nejhledanější aplikací.

Podle Marie Grafové z agentury Bubble se kromě relevantnosti značky k úspěšné kampani vyplatí zjistit i to, jaké značky influencer dříve podporoval, jak publikum na reklamu reagovalo a koho vlastně může zasáhnout. „Na Instagramu je dobré podívat se, kdo influencera sleduje, podstatnou část publika totiž mohou tvořit cizinci,“ upozornila s tím, že někdy je účinnější publikum menší, za to české.

Při vyhodnocení kampaně je nutné zohlednit kromě odhadovaného zásahu, sentimentu reakcí, počitatelných prokliků a množství interakcí i možné překryvy. „Ve chvíli, kdy zapojíte do kampaně více influencerů, je nutné počítat s tím, že jejich publika se do jisté míry překrývají,“ doplnila Marie Grafová. Rovněž se vyhodnocuje i kvalita dodaného obsahu, návaznost na směřování značky a vliv na aktivitu celkové kampaně.

„V televizi se snese reklama na cokoliv, ale u youtubera je to jako potkat po letech kámoše ze střední. Když vám začne povídat o tom, jak ten Persil skvěle pere, prostě mu to nevěříte,“ shrnul Johny Machette.

-stk-