Snapchat má v plánu vylepšit cílení reklamy

pátek, 23. září 2016, 07:45 Internet & Mobil MediaGuru

Behaviorální zacílení reklam se postupně stává součástí také této stále populárnější sociální sítě.

Slova šéfa a spoluzakladatele Snapchatu Evana Spiegela o "děsivosti" personalizovaných reklam berou před očekávaným (ovšem oficiálně ještě nepotvrzeným) vstupem firmy na burzu za své. To, co Spiegela ve vztahu k osobním údajům uživatelů děsilo, má být nyní dalším zdrojem příjmů této komunikační platformy. Dosud umožňovala zaměřit pozornost marketérů na konkrétní skupiny uživatelů jen podle velmi "hrubých" kritérií jako je pohlaví, geografická poloha, věk či používaný operační systém a značka zařízení. K těmto charakteristikám však mají koncem podzimu přibýt tři principiálně odlišné způsoby, jak nabízet lidem videoreklamy. Dlouho očekávanou a vzývanou novinkou je právě cílení inzerce podle toho, jaký obsah konkrétní lidé rádi sledují – ať už se týká vaření, počítačových her nebo sportu. Do testování nových funkcí se zapojil například aukční server eBay.com a jak jeho zástupce prozradil pro The Wall Street Journal, firma je využívá tak, že má připravenu trojici videoreklam, z nichž pak konkrétnímu člověku přehrává tu nejlépe odpovídající jeho preferencím.

Tím však výčet novinek nekončí. Zadavatelé dostanou i možnosti spárovat své klientské databáze a specificky přistupovat ke konkrétním uživatelům na základě jejich e-mailu nebo identifikačního kódu chytrého telefonu. Snapchat však současně slibuje, že stále půjde o dostatečně anonymizovaná data. Pro ještě lepší výsledek lze navíc zaměřit reklamu na ty uživatele Snapchatu, kteří vykazují podobný sociodemografický profil jako stávající klienti té které firmy.

Velké ambice

Některé značky už si představují ještě mnohem lepší marketingové využití Snapchatu, kdy pomýšlejí na kombinaci několika druhů inzerce naráz. Fernanda Suarezová z digitální agentury Huge například pro Adweek předpovídá, že cílené reklamy by se mohly zaměřovat i na ty uživatele, kteří používají sponzorované obrazové filtry.

Přestože Snapchat nabízel a nabízí značný marketingový potenciál, vzhledem k úvodu zmíněné Spiegelově averzi k cílení reklam dosud mohli mít investoři obavy, aby firma nezaostávala za dalšími sociálními sítěmi. Konkrétně Facebook, ale i Twitter v různé míře personalizované reklamy nabízejí. Tyto obavy zaznívaly především v kontextu ambiciózních plánů firmy dosáhnout za rok 2017 tržeb vyčíslených na miliardu dolarů. Snapchat jinak vykazuje zajímavá čísla co do počtu denních uživatelů (150 milionů) a počtu zhlédnutých videí za den (10 miliard) a podle odhadů eMarketeru je firma na dobré cestě své cíle splnit. Mimo jiné i díky vylepšenému cílení reklam. "Společnost navíc navázala spolupráci s jedenáctkou analytických a konzultačních společností v reakci na dříve vznesené výhrady. To, zda dokáže dlouhodobě nabízet vyšší návratnost investic do reklamy než jiné sociální sítě, však musí Snapchat teprve prokázat," dodává analytička eMarketeru Catherine Boylová.

-jav-