Trendy v eventech: Sport, technologie a ucelené téma

středa, 28. září 2016, 08:15 Marketing MediaGuru

Na trendy v event managementu se podívali Norbert Pýcha, Miroslav Šimek a Marek Vocel.

Současným trendem v pořádání eventů je ucelené téma s dekoracemi a menu na míru, propojování technologií, na oblibě získávají akce spojené se sportem. Na nejnovější trendy v pořádání eventů i na výhledy českého event marketingu odpovídají v anketě odborníci – Norbert Pýcha, jednatel společnosti Event Arena, Miroslav Šimek, CEO Maxiservice, a Marek Vocel, spoluzakladatel společnost MVP events.

Co je nejžhavějším trendem v pořádání eventů?

Norby v saku portret_res-(2)
Norbert Pýcha

Norbert Pýcha: Průběžným trendem je využívání nejnovějších technologií, od stage designových prvků typu holografické projekce, ovládání prezentací pouhým pohybem ruky po nejrůznější „gadgety“ zpestřující program typu iFloor, Dreamoc apod. Stále atraktivní jsou outdoorové i indoorové mappingy a na vzestupu jsou aktivity spojené s virtuální realitou. Složité designové dekorace jsou nahrazovány dekoracemi vytvářenými na LCD obrazovkách, kdy dochází k velkým úsporám v rozpočtu. Určitě trendem je používání aplikací pro orientaci v prostoru, pro komunikaci s moderátorem, pro hlasování i sdílení dat. Vyhodnocování dat a chování cílové skupiny je dále žádaným trendem, i když není vždy jednoduché jej u všech typů eventů provést.

Miroslav_Šimek_res-(2)
Miroslav Šimek

Miroslav Šimek: Řekl bych, že v současnosti je to hlavně ucelené téma připravené s dekoracemi a menu na míru. Nejvíce zákazníky zajímá steampunk, filmové trháky v podobě Star Wars, Jules Verne, Great Gatsby anebo návrat do pionýrských časů 70. let.

Marek_Vocel_res-(2)
Marek Vocel

Marek Vocel: Znatelně se rozvíjí všechny typy eventů, které souvisí se sportem. Jedná se zejména o fanzóny velkých sportovních událostí. Letos tomu nahrávalo Euro a olympiáda, ale rozvoj trendu bude bezpochyby v následujících letech pokračovat. I v oblasti B2B zákaznického servisu jsou častěji využívány fan tripy za sportovními událostmi.

Je pořádání eventů v ČR v něčem specifické?

Norbert Pýcha: Pokud srovnáváme eventy v ČR a zahraničí, tak se nedají neregistrovat rozdíly v rozpočtech na eventy. Proto spíše než opulentní eventy mají úspěch „chytré“, cost effective eventy. Samozřejmě počasí je v ČR specifické, proto většina venkovních eventů musí počítat s „mokrou“ variantou. V technice bohužel z důvodu velikosti umí český trh lehce pokulhávat, naopak co se se týká programových prvků, jsou představení a umělci, kteří mají evropskou úroveň a vystupují i na zahraničních eventech.

Miroslav Šimek: Hlavně v tom, že zdejší zadavatelé plánují vše na poslední chvíli. Nadnárodní firmy jsou již poučeny, takže vánoční večírky mají zajištěné od začátku srpna. Ale každoroční boj o dobrou lokaci pro české firmy na vánoční event teprve pomalu začíná. Všude jsou skoro opce a čekáte, až se uvolní termín. Některé firmy jsou v tomto směru nepoučitelné.

Marek Vocel: Eventy u nás stále provází nízká kvalita služeb pro návštěvníky. Týká se to základního guest servisu, jako je dostatečná informovanost, navigace v prostoru či hygienického zázemí. Stejně tak se gastro servis eventů vyvíjí velmi pomalu. Zvláště na outdoor eventech vidíme často hrubě podceněnou bezpečnost a kvalitu vizuální kompozice i brandingu.

Jakým směrem se bude event marketing ubírat?

Norbert Pýcha: I když i v B2B eventech je prostor, kam je obsahově posouvat, přesto zářná budoucnost čeká především B2C eventy. Roadshow, aktivační a sales promo eventy jsou na zřetelném vzestupu. Každý event má totiž nespornou výhodu přímého kontaktu koncového zákazníka se značkou nebo konkrétním produktem. Ve spojení se sociálními sítěmi vzniká silná kombinace. V zahraničí je vidět trend, že i klasická ATL reklama je nahrazovaná digitálními kampaněmi spojenými s aktivačními eventy.

Miroslav Šimek: Příjemně by mě překvapil návrat ke kvalitě a prestižním eventům společností. Event by měl být zážitek a ne povinnost jej uspořádat. Češi jsou velmi moderní národ, ale velice neradi experimentují. Majitelé firem by se měli soustředit na 1–2 eventy ročně a ty připravit opravdu dokonale tak, aby se jejich klienti skutečně na event těšili a měli pocit výjimečnosti.

Marek Vocel: Budeme dále dohánět západní úroveň, co se týče servisu pro návštěvníky. Mimořádnost eventů budou hosté moci vnímat mimoděk už výjimečností prostředí, ve kterém se akce konají. To vyžaduje větší péči o vybavení a dekoraci prostor, zvýšení komfortu a rozmanitosti gastronomie, nabídku společenské zábavy. Namísto složitých pódiových show, které zaujmou v televizi a na velkých koncertech, je na eventech nutné zaměřit se na detaily. Hosté eventů nejsou dav, ale jednotliví zajímaví lidé a ti se nejraději baví s jinými zajímavými lidmi.

Převzato po vzájemné dohodě z portálu Event-Management.cz společnosti MediaPlanet.