TV reklama a mediální investice vyšší i v srpnu

pondělí, 19. září 2016, 12:41 Reklama, TV MediaGuru

Monitoring inzerce zaznamenal i v osmém letošním měsíci lepší výsledky než ve stejném období loni.

Srpnové údaje o vývoji hrubých monitorovaných investic z monitoringu společnosti Nielsen Admosphere přinášejí opět nárůst investic do jednotlivých mediatypů. Nejvýraznější navýšení se znovu týká televizní reklamy. Podle monitoringu se v srpnu meziročně zvýšil objem televizní reklamy o 24 %, celkové navýšení za sledované mediatypy pak představuje 18 %. Internetová reklama je v monitoringu zohledněna jen ve formátech display a videoreklama, nepostihuje tak celu část trhu.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, srpen 2016 vs. srpen 2015

investice_srpen

Za první osm měsíců letošního roku je v hrubých ceníkových cenách nárůst investic meziročně na úrovni 15 %, což konkrétně představuje zvýšení o více než 6 mld. Kč. Na zvýšení se nejvíce podílí televizní reklama s meziročním zvýšením o více než 4 mld. Kč (+ 20 %).

Ceníková hodnota reklamního prostoru, rok 2016 vs. rok 2015

investice celkem

Zdroj: Nielsen Admosphere, internet postihuje jen display reklamu

Monitoring ale nepostihuje reálnou výši mediálních investic, které byly na reklamu v médiích vynaloženy. Pracuje s ceníkovými cenami, které se od reálných cen mohou i podstatněji lišit.

-mav-