Zájem o programatickou reklamu v tisku se zvyšuje

pátek, 09. září 2016, 07:00 Reklama, Tisk MediaGuru

Vydavatelé a zadavatelé častěji sondují možnosti programatického nákupu reklamy.

Do testovacího provozu programatického nákupu tiskové reklamy se zapojuje více vydavatelů a inzerentů. Uvedla to společnost R2B2, která se na programatickou reklamu zaměřuje. „Reklamní prostor nabízí v současné době například Economia nebo Mafra. Mezi registrované inzerenty patří Alexandria, Blue Style, ČSOB, HBO Europe, KKCG, T.S.Bohemia a Vodafone Czech Republic,“ vyjmenovala agentura. Do programatického nákupu se zapojují také mediální agentury.

R2B2 teď analyzuje možnost zjednodušení procesu tvorby kreativ do printu. „Pokud by chtěl inzerent teoreticky zakoupit celostranu ve všech těchto médiích, musel by vytvořit až 50 různých kreativ. R2B2 chce tuto nepraktickou situaci změnit a usnadnit práci inzerentům i vydavatelům pomocí standardizace reklamních podkladů, které bude možné použít pro všechna média,“ vysvětlila společnost.

„V současné době mapujeme technické a procesní požadavky. Cílem naší práce je do platformy R2B2 zahrnout všechny parametry, které musí kreativa splňovat. Bude tak přesně odpovídat požadavkům tisku,” upřesnil Stanislav Mottl, manažer R2B2.

Důležitou podmínkou tvorby standardizace je podle R2B2 detailní porozumění požadavkům jak inzerentů, tak vydavatelů. Důležité jsou tak údaje o tiskárnách, procesu výroby, vlastnostech kreativy nebo o samotném grafickém postupu.

První tištěná reklama se v Česku programaticky prodala letos v červenci, a to přes platformu R2B2. Celostránkový inzerát společnosti Mercedes byl nakoupen agenturou ZenithOptimedia a otištěn v magazínu Ego! Hospodářských novin.

-mav-