Čeští pre-senioři se nových technologií nebojí

čtvrtek, 20. října 2016, 16:00 Marketing MediaGuru

Lidé ve věku 55 až 65 let si chtějí užívat, od nových technologií očekávají, že jim usnadní život.

Podíl seniorů v populaci roste, spolu s tím se zvyšuje i věk odchodu do důchodu a kvalita prožitého života. Tzv. pre-senioři, tedy lidé ve věku 55 až 65 let, jsou dalece toho, aby se odevzdali pesimismu. Většina z nich (79 %) se těší, co nového jim život ještě přinese, 64 % se chce učit novým věcem, polovina z nich chce žít svůj život naplno tady a teď a v neposlední řadě plánují cestovat. „Pre-senioři dnes představují velmi zajímavou cílovou skupinou pro celou řadu produktů,“ myslí si Jan Staněk z výzkumné agentury Ipsos, která na téma pre-senioři uspořádala konferenci.

Podle průzkumu Ipsosu, jenž probíhal online na vzorku 800 pre-seniorů, je pro 90 % respondentů na prvním místě rodina, 80 % z nich vyznává tradiční hodnoty a 75 % si přeje, aby je ostatní brali jako sobě rovné, a to i v nákupním procesu. Nelibě tedy nesou komentáře prodejců typu: „Je tam WiFi, ale tu vy stejně nebudete potřebovat.“

TV i internet jsou běžnou součástí života

V porovnání s celkovou populací konzumují pre-senioři televizi více, denně ji sleduje až 91 % z nich (oproti 77 % celkové populace), a je tak jejich nejsledovanějším médiem. Zároveň se však nebojí internetu. Až 86 % si navíc myslí, že nové technologie jim usnadní život.

Preseniori_TV

Podle aktuálních dat TGI-MML vlastní 87 % pre-seniorů počítač s připojením na internet, 27,9 % má internet i v mobilním telefonu a 25,7 % má přístup k tabletu. Na desktopu využívají e-mail (81,1 %). K oblíbeným činnostem dále patří sledování předpovědi počasí (70,8 %), online zpravodajství (62,2 %) či k vyhledávání a nákupu zboží, informací o zdraví nebo dovolené. Polovina pre-seniorů sleduje na internetu i videa, 44,3 % je aktivní na sociálních sítích, zejména na Facebooku, a 32,1 % přes internet telefonuje.

Svůj mobilní telefon používají pre-senioři nejen k volání a psaní zpráv, ale také k focení (62 %), ke správě kalendáře (32 %) či přehrávání rádia (20 %). Téměř 14 % na něm hraje hry nebo využívá aplikaci smartbankingu.

„Ideální digitální kampaň pro pre-seniory kombinuje e-mailový marketing a vyhledávání. Vzhledem k tomu, že používání adblocku je v této skupině nízké, nemusíte se bát ani displejové reklamy. Zároveň se vyplatí investovat do podpůrných kanálů, do Facebooku, YouTube, Stream.cz a mobilní reklamy,“ doporučuje Eduard Piňos, strategic planner kreativní agentury Ogilvy.

Nejpočetnější skupinou jsou u pre-seniorů požitkáři a činorodí

Největší skupinu pre-seniorů tvoří tzv. požitkáři (30 %), kteří jsou finančně zajištěni, hledí do budoucnosti s optimismem a jsou otevřeni i nákupu věcí, které přímo nepotřebují. Jako spotřebitelé jsou však nároční. Druhou největší skupinou (29 %) jsou činorodí, kteří se rádi věnují sportovním a kulturním aktivitám, a byť jsou finančně zajištěni, jsou v nakupování racionální.

Preseniori_Segmentace

Čtvrtina pre-seniorů je pasivní, oceňuje klidný rodinný život a soustředí se zejména na udržení si svého zdraví. A zbývajících 16 % se řadí k pre-seniorům negativním, co nemají téměř o nic zájem, nejsou aktivní a ani nejsou v příliš dobré finanční situaci. Ti nakupují zejména podle ceny.

-stk-