Media Club: O zastupování Barrandova stále jednáme
Spolupráce s TV Barrandov při prodeji reklamy v roce 2017 zatím nebyla podepsaná.
Mediální zastupitelství Media Club v pondělí na tiskové konferenci potvrdilo, že chystá na rok 2017 zvýšení ceny televizní reklamy v průměru o 10–12 % z důvodu zvýšení investic ze strany inzerentů a zaplněnosti reklamního prostoru. Podle ředitele Media Clubu Ladislava Dianišky (na titulní fotografii) roste zájem o televizní reklamu v letošním roce o 12 %. Stanice Media Clubu zvýšily za první tři čtvrtletí sledovanost meziročně o 2 % a objem odvysílané reklamy o 16 procent.
S ohledem na obchodní politiku 2017 uvedl, že Media Club zastoupí na reklamním TV trhu v zásadě stejné stanice jako letos (stanice skupiny Prima, Očko, Barrandov, TV Mňam, Nickelodeon). O spolupráci s TV Barrandov se ale stále jedná. Pokud by k dohodě došlo, zastoupení TV Barrandov v balíčku Bundle Total bude činit 18 % (letos 15 %). „Bavíme se o exkluzivitě, ale taky dohoda nemusí dopadnout, zastupování může být exkluzivní, ale nemusí se tak stát,“ dodal výkonný ředitel FTV Prima Vladimír Pořízek.
Portfolio zastupovaných stanic se významně nemění, jediným přírůstkem v portfoliu je stanice TV Mňau, která se od 1. října objeví v elektronickém měření sledovanosti. Upravuje se ale zastoupení TV stanic v bundlu exclusive, mírně se snižuje zastoupení hlavního kanálu TV Prima.
Rozložení stanic v bundlu exclusive pro rok 2017 (%)
Jak už bylo uvedeno, od nového roku se upravují základní ceny TV reklamy.
Ceník CPP - srovnání 2016 a 2017
objem (Kč) | 2016 | 2017 | změna (%) |
0 – 1 999 999 | 28 000 | 29 000 | 8 |
2 000 000 - 3 999 999 | 26 000 | 28 000 | 10 |
4 000 000 – 5 999 999 | 24 500 | 27 000 | 11 |
6 000 000 – 7 999 999 | 23 000 | 25 500 | 9 |
8 000 000 – 9 999 999 | 21 500 | 23 500 | 10 |
10 000 000 - 19 999 999 | 20 000 | 22 000 | 11 |
20 000 000 - 29 999 999 | 18 500 | 20 500 | 11 |
30 000 000 - 39 999 999 | 18 000 | 20 000 | 9 |
40 000 000 - 49 999 999 | 17 000 | 18 500 | 9 |
50 000 000 - 59 999 999 | 16 000 | 17 500 | 10 |
60 000 000 - 69 999 999 | 15 500 | 17 000 | 10 |
70 000 000 - 79 999 999 | 14 500 | 16 000 | 11 |
80 000 000 - 89 999 999 | 14 000 | 15 500 | 12 |
90 000 000 - 99 999 999 | 13 000 | 14 500 | 12 |
Výše indexů pro jednotlivé měsíceZvyšují se také některé sezónní koeficienty, a to v únoru, březnu, červnu, srpnu a dále ve všech podzimních měsících.
výše indexu | 2 016 | 2 017 |
leden | 0,8 | 0,8 |
únor | 0,9 | 0,95 |
březen | 1,25 | 1,3 |
duben | 1,4 | 1,4 |
květen | 1,4 | 1,4 |
červen | 1,3 | 1,35 |
červenec | 0,8 | 0,8 |
srpen | 0,8 | 0,9 |
září | 1,3 | 1,35 |
říjen | 1,4 | 1,45 |
listopad | 1,4 | 1,45 |
1-18.12.2016 | 1,2 | 1,3 |
19-31.12.2016 | 0,8 | 0,8 |
Také v dalším roce zaštítí Media Club prodej čtyř media typů a plánuje navýšit prodej reklamních formátů v HbbTV. Letos zavedená prodejní cílová skupina 15–69 let měla přinést Media Clubu afinitu lepší o 10 %. Novinkou v obchodní politice pro rok 2017 je možnost uzavřít smlouvu jen na tzv. ostatní mediální kanály (sponzoring, product placement, internet, HbbTV, časopisy). Nově budou také klienti povinni dorovnat objem v případě, pokud nenaplní to, co garantovali při podpisu smlouvy.
V nových obchodních podmínkách zůstávají zachována časová pásma prime time (17.30- 23.30) a off prime time (23.30–17.30). Součástí obchodní politiky jsou i motivační slevy. Všichni klienti, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2017 do 16. 12. 2016, budou mít zachovaný off prime time koeficient na úrovni 0,8.
Rozhovor o obchodní politice Media Clubu pro rok 2017 s ředitelem Ladislavem Dianiškou můžete číst zde. |
-mav-
Foto: FTV Prima