Messenger se nově prováže s eBay a PayPalem

pátek, 28. října 2016, 09:30 Internet & Mobil MediaGuru

V chatovací aplikaci Facebooku přibudou nákupní roboti a platební funkce.

Více zboží, nové možnosti plateb. Pro anglicky hovořící (respektive spíše anglicky píšící) uživatele chatovací aplikace Facebooku s názvem Messenger se otevírají další způsoby nakupování. Nedávno totiž svého chatbota spustil aukční portál eBay.com. Algoritmus má zákazníkům pomoci najít to, co přesně hledají, aniž by museli opustit jednu z nejpoužívanějších mobilních aplikací. Podobně jako v případě ostatních chatbotů, také v případě eBay Shop Botu platí, že čím více bude využíván, tím lépe se postupně naučí fungovat a přesněji rozeznávat přání uživatelů. Zatím se však ukazuje, že má mnoho co zlepšovat. A to i přesto, že funguje „jen“ na principu interaktivního rozcestníku. Jak taková komunikace probíhá?

Po dotazu typu „potřebuji mikinu“ si uživatel vybere, zda má jít například o sportovní typ, následuje výběr velikosti a barvy. Umělá inteligence průběžně nabízí konkrétní zboží, jehož parametry lze dále zpřesňovat. Mnohem jednodušší by ale pro uživatele prostě bylo zadat to, co chtějí, do vyhledávacího řádku na ebay.com, jak poznamenává server TechCrunch. Zatímco totiž bot zobrazuje jen jeden kus zboží k náhledu, v případě webové stránky se nashromáždí desítky výsledků vyhledávání, mezi nimiž lze navíc snadno projíždět a prohlížet si náhledy. Drobné detaily typu barva zipu potom dokáže chatovací algoritmus „odladit“ jen obtížně, zatímco v případě „ručního“ vyhledávání uživatel již na první pohled pozná, zda našel to, co si přál.

Důvod, proč by tedy mohli lidé chtít upřednostit právě tento způsob vyhledávání zboží, ale podle TechCrunch leží jinde než v chatování. Shop Bot slibuje také vyhledávání zboží pomocí obrázku. V porovnání s Pinterestem, který tuto funkci představil již před rokem, jsou ale její výsledky poměrně rozporuplné. Jak samotná webová stránka Shop bota uvádí, algoritmus se stále ještě nachází ve fázi beta. Podobnými nepříjemnosti podle TechCrunch trpí i další chatovací algoritmy.

Facebook se ovšem souběžně snaží přicházet se zlepšeními, které by spotřebitelský zážitek z používání Messengeru ještě o něco zpříjemnily. Zatímco provozní záležitosti typu umělé inteligence musejí v první řadě vylepšit samy konkrétní e-shopy a stránky, Facebook se snaží nakupování přes Messenger zpříjemnit novými platebními možnostmi. Nyní se dohodl se službou PayPal, která se tak má stát novým způsobem, jak lze platit přímo v chatovacím okně. Funkce ovšem bude zatím dostupná jen ve Spojených státech. Tamním majitelům PayPal účtu a uživatelům Facebooku umožňuje snadno propojit své účty na obou službách. Facebook, respektive jeho chat, se potom stane rovněž místem, kde může majitel paypalového konta s využitím notifikací snadno kontrolovat jeho stav. Samy o sobě nicméně nejsou tyto platební funkce v Messengeru zcela nové, v září se Facebook dohodl s e-shopovou platformou Shopify právě na možnosti vyřídit v chatovacím okně objednávku včetně zaplacení. Zmíněný eBay Shop Botu ale něco takového zatím neumožňuje, slouží výhradně jen jako vyhledávací algoritmus. Postupně by si však mohl rozšířené platební funkce hypoteticky osvojit i on.

-jav-