Partneři festivalu Signal se podílí i na programu

středa, 12. října 2016, 06:50 Marketing MediaGuru

Signal festival nechává partnery tvořit instalace i doprovodný program.

Ve čtvrtek 13. října začíná již čtvrtý ročníku Signal festivalu. Letos  představí světelné instalace umělců z celkem jedenácti zemí světa, dvě třetiny instalací přitom budou mít v Praze svou premiéru. Kromě umělců zde dostanou prostor i partneři. „Dbáme na to, aby jakákoli prezentace partnera na festivalu dávala ve festivalovém kontextu smysl, nejsme příznivci reklamy pro reklamu. V letošním roce se nám podařilo s partnery vymyslet spoustu zajímavých forem prezentace, ať už jde o spolupráci v rámci jedné instalace, jejich participaci na doprovodném programu nebo v rámci práce s publikem,“ říká ředitel festivalu Martin Pošta.

Vlastní instalace vs. partnerství uměleckých instalací

Podle marketingového manažera festivalu Petra Plewky vyjádří většina komerčních partnerů jako první přání prezentace v rámci hlavního programu instalace. „To není vždy úplně možné, náklady na takovou spolupráci jsou často vyšší, než jaké chce potenciální partner na partnerství vydat. Dále musí i partnerská instalace splňovat určitý level umělecké kvality, což se občas také nepotkává s požadavky na formu prezentace potenciálních partnerů,“ vysvětluje Plewka.

Partnerství, které zahrnuje výraznou vizibilitu v rámci hlavního programu, udržuje Signal festival už tři roky s českou pobočkou Mercedes-Benz. Automobilová značka bude mít už potřetí na festivalu instalaci, kterou oslovení umělci, letos české studio Hyperbinary, vytvořili značce na míru. Tentokrát se jedná o Monolith powered by Mercedes-Benz. 

02 Hyperbinary_Mercedes_1
Monolith powered by Mercedes-Benz od Hyperbinary

Další variantou, jak se spojit s hlavním programem, je stát se partnerem jedné z festivalových instalací. V této formě si partner vybere instalaci a stane se jejím „ambasadorem“ s exkluzivní vizibilitou na veškerých materiálech o ní. Tuto formu při letošním ročníku zvolila společnost Pražská plynárenská, která se spojila s dílem Australanky Amandy Parer Fantastic Planet, Eltodo u instalace Jana Hladila Rezonátor nebo poskytovatel přenosových služeb v ČR ČEPS, který je partnerem instalace Light Sowers od Maotika.

Amandy Parer: Fantastic Planet, partner _Photo Credit Jack Gore
Amandy Parer: Fantastic Planet (partner: Pražská plynárenská, foto: Jack Gore)
rezonator_lowres_09_eLTODO
Jan Hladil: Rezonator (partner: Eltodo)
lightbearers_1200_04_ČEPS
Maotika: Light Sowers (partner: ČEPS)

Nákupní centrum Palladium se stalo partnerem instalace japonského autora Yasuhira Chido Brocken 5.1., která se nachází právě na prostranství před centrem.

Podstatnou složkou festivalu jako takového jsou technologičtí partneři. Festival dlouhodobě spolupracuje se společností AV Media, která letos zajišťuje dvě projekce festivalu. Klíčovým partnerem pro jednu z instalací, Epicenter v.2 od studia Tundra, která je umístěná v Paláci Národní, je společnost Robe z Valašského Meziříčí. Ta dodává k instalaci svá speciální světla, na kterých je celé dílo postavené. Na oplátku je výhradním partnerem instalace a festival se společností výrazně pracuje ve své komunikaci.

Partnerství v rámci doprovodného programu

Společnost ČEZ ESCO i pro změnu zvolila formu prezentace v rámci doprovodného programu. „Lidé budou moci během procházky po trase zavítat do ČEZ Energy zóny, kde si pořídí fotografii v unikátním fotokoutku, který využívá technologie malování světlem,“ říká marketingový manažer ČEZ ESCO Miroslav Nejedlý. 

ČEZ Energy zona
ČEZ ESCO nabídne možnost fotografií s efektem malování světlem.

Podobně uchopil svou přítomnost na festivalu i Besip, který každý festivalový večer předvede návštěvníkům přehlídku reflexních prvků a nových technologií aplikujících tyto bezpečnostních prvky do běžného života i módy.

Besip
Besip předvede přehlídku reflexních prvků

Další partner festivalu Samsung připravil soutěž #jsemsignalfotograf, která vybízí především mladou cílovou skupinu ke sdílení fotografií z akce na Instagram.

Partnerské aktivity nejen pro návštěvníky

Partnerské aktivity mají přesah i do praktických stránek festivalu a ke službám návštěvníkům akce. Díky spolupráci se společnostmi Cisco a O2 bude letos na festivalu poprvé k dispozici volná wifi u 18 instalací. ČSOB na každý Signal point instaluje platební terminály. Společnost Uber nabídne návštěvníkům festivalu slevu 100 Kč na první dvě jízdy.

-stk-