CTR je u nás 0,35%, roste využívání rich formátů

úterý, 27. listopadu 2012, 12:26 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Míra prokliku v České republice patří v regionu CEE mezi nižší a udržuje se od roku 2011 přibližně na stejné úrovni 0,35 %.

Míra prokliku v České republice patří v regionu CEE mezi nižší a udržuje se od roku 2011 přibližně na stejné úrovni 0,35 %. Nejpoužívanějším reklamním formátem v ČR je 300x600, jehož CTR dosahuje 0,24 % a nejvíce reklamních kampaní zadávají společnosti z odvětví finance a pojišťovnictví. Výsledky přináší nejnovější studie gemiusAdmonitor za první pololetí roku 2012.

Průměrné CTR v jednotlivých státech

Zdroj: GemiusDirectEffect/AdOcean 2012 H1

Rich media formáty používá již téměř 25 % reklamních kampaní měřených systémem gemiusDirectEffect na českém trhu, nicméně podíl jejich zobrazení dosahuje pouze 5,5 %, což je druhá nejnižší hodnota ze všech sledovaných států. „Rich media bannery zajišťují vyšší pravděpodobnost kliknutí uživatele na cílovou stránku kampaní, což může následně zvýšit počet konverzí,“ říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

Počet kampaní, které používají klasické reklamní bannery, se v porovnání s výsledky předchozí studie snížil, stále je ale poměrně vysoký a dosahuje 90 %.

Studie gemiusAdMonitor je pravidelným výzkumem společnosti Gemius, který probíhá na vybraných trzích regionu CEE: na Slovensku, v České republice, Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Lotyšsku, Litvě a Srbsku.

Studie ke stažení zde.

-mav-