Hrubé reklamní výdaje slovenských TV vyšší o 25 %

čtvrtek, 11. února 2016, 07:55 Aktuality, Slovensko MediaGuru

Výdaje na reklamu odvysílanou v devíti celostátních televizních stanicích na Slovensku loni výrazně vzrostly. Hodnota odvysílaných spotů na základě oficiálních ceníků a bez zohlednění slev a bonusů vzrostla meziročně o čtvrtinu na více než 935 milionů eur (25,2 miliardy Kč). Informovala o tom společnost TNS Slovakia, která reklamní trh sleduje. V roce 2014 trh s televizní reklamou v zemi rostl o 5,5 procenta.

Sledované televize loni odvysílaly 1,16 milionu komerčních spotů a sponzorských odkazů v trvání téměř 7255 hodin. Celkový čas odvysílané reklamy se tak proti roku 2014 zvýšil o 19 procent.

V žebříčku největších zadavatelů reklamy na Slovensku loni na prvních třech místech zůstaly telekomunikační společnosti. Do první desítky se dostaly obchodní řetězec Kaufland a internetový prodejce Alza.

Televize na Slovensku mají ze všech médií největší podíl na reklamním trhu. Ještě v roce 2014 celostátní televize získaly více než dvě třetiny z celkového objemu výdajů vynaložených zadavateli na reklamu. Údaje za celý reklamní trh na Slovensku za minulý rok budou známé později.

-čtk-