Infografika: Pinterest předhání Google+

čtvrtek, 09. února 2012, 12:06 Aktuality MediaGuru

I když s ním osobně nemáte žádnou zkušenost, pravděpodobně jste už o tom někdy slyšeli.

Od svého spuštění v loňském roce Pinterest stále víc získává na oblíbenosti. A přitom to je „jen“ on-lineová nástěnka, na kterou si připnete vše, co vás zajímá, líbí se vám a organizovaně o tom dáte vědět světu.

Pinterest je organizován do bloků, jehož většinu tvoří fotografie, které uživatel sdílí, komentuje či lajkuje. Dále je také možné jednotlivé příspěvky „připínat“ (repin) na tematické nástěnky, jako je například GAdventures. Každý blok tak představuje osobitou mini webovou stránku. Pinterest je jako stvořený pro inspiraci, propagaci, pořádání soutěží, crowdsourcingu a v neposlední řadě se dá použít i pro účely focus group.

Pinterest se stává tak oblíbeným, že v současnosti už má větší traffic než Google+. V období od září do prosince 2011 narostl počet jeho uživatelů o 329 %.

Nejvíce za to vděčí svému příjemnému vertikálnímu layoutu, který je postaven na plug-inu jQuery Masonry, vytvořeném v únoru 2009 designérem Davidem DeSandrem. Zatímco ostatní weby používající tento layout byly spíše experimentálními demo verzemi, Pinterest je první stránkou, které se to podařilo přenést do mainstreamového používání.

Navíc to jde proti typickému zpětnému chronologickému řazení, které tak preferuje Facebook nebo Twitter.

Důkazem toho, že za úspěchem Pinterestu stojí hlavně inovativní, nelineární a chytrý design, je i zájem lidí o vytvoření si webu podobného designu.

Podrobnou infografiku o Pinterestu naleznete zde.

-kch-