Stát zahájil kampaň na podporu domácích potravin

pátek, 30. září 2016, 09:54 Aktuality, Reklama MediaGuru

Stát zahájil kampaň na propagaci konzumace zejména domácích kvalitních potravin. Její součástí bude soutěž o ceny, do které by se podle odhadů mohlo zapojit až 135.000 lidí. Náklady budou 32 milionů korun, sdělila ČTK mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Vladimíra Nováková. Soutěž, kterou fond podpoří i v médiích, potrvá do konce letošního roku. Lidé můžou vystřihovat loga kvality z potravin, které koupí v obchodech, a posílat je organizátorům. Podobnou akci na podporu konzumace mléka spustil také Zemědělský svaz ČR.

"Propagace soutěže bude probíhat v tištěných i online médiích. Dále chystáme upoutávky v rádiích a televizi. Využijeme také sms marketing. Součástí kampaně bude komunikace přímo v místech prodeje," řekla dále Nováková. Podle ní chce fond během soutěže oslovit minimálně 4,5 milionu lidí zejména ve věku mezi 25 a 50 lety. "V rámci podobně zaměřených aktivací dochází ke zvýšení prodejů o deset až 20 procent," upozornila.

Lidé budou moci vystřihovat loga Regionální potravina, Klasa, Chráněné označení (ZTS, CHZO, CHOP), Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou, BIO Produkt ekologického zemědělství, Evropské značení ekologické produkce. Třicet jich nalepí na hrací kartičku a odešlou organizátorům soutěže. Bližší informace mohou zájemci najít na webu.

Akci na podporu konzumace mléka spustil v těchto dnech i Zemědělský svaz ČR. Za deset obalů od českého mléka získají lidé rodinnou vstupenku do Národního zemědělského muzea. Vyměnit obaly za vstupenky můžou přímo v muzeu. "Jde o soutěž, jejímž cílem je připomenout spotřebitelům, že není od věci dívat se na jména výrobců nejen u gastronomických specialit, ale i u potravin, které běžně kupují každý den," sdělil svazový předseda Martin Pýcha. Tato soutěž poběží do konce příštího ledna.

Na konci srpna vyhrály tendr na propagaci regionálních potravin firmy Dedeman a Comtech Group. Stát za dvouletou propagaci zaplatí 57 milionů Kč. Na jaře skončil i tendr na dvouletou propagaci kvalitních potravin, čtyři firmy si rozdělily zakázku za 298 milionů Kč. Největší části zakázky si rozdělily agentury McCann-Erickson Prague a 1 Year&More production.

-čtk-