V CSR se vyplatí komunikovat jen jedno téma

sobota, 05. prosince 2015, 08:35 Aktuality, Marketing MediaGuru

V oblasti společenské odpovědnosti je aktivních až 70 % firem v České republice. Více než polovina z nich pojímá své CSR navíc strategicky a komplexně, ukazuje průzkum NMS Market Research. Nyní však nastává doba, kdy by firmy rády změnily způsob, jak se o jejich společensky odpovědných aktivitách dozvídá veřejnost. Uvědomují si, že tradiční prostředky PR v podobě tiskových zpráv či konferencí v tomto případě už tolik nefungují.

Jak ukázalo diskusní setkání zástupců odpovědných firem a médií nad současnými trendy v komunikaci CSR na Business Leaders Forum, vyplatí se věnovat úsilí jen ke komunikaci jednoho tématu z portfolia svých projektů. Příkladem může být aktivita České spořitelny, která na jaře letošního roku soustavně komunikovala v outdooru, na internetu i přes PR svou podporu Domova Palata, kde žijí senioři se zrakovým postižením.

CS

Dalším důležitým bodem na cestě k úspěšné komunikaci je udělat si čas na setkávání s novináři. „Není pravda, že by noviny prodávaly špatné zprávy,” řekl na setkání Robert Čásenský, šéfredaktor magazínu Reportér. „Naopak, pozitivní zprávy táhnou. Daleko hůř se ale píší, aby nepůsobily jako reklama. Aby média o vašich projektech informovala, musíte prostě někoho z redakce nadchnout,“ podotkl Čásenský.

Nakonec se vyplatí komunikovat aktivity CSR prostřednictvím sociálních sítí, které jsou však prozatím využívány v tomto ohledu nedostatečně. „Všichni si navíc myslí, že je spasí virální video. Dobré video je samozřejmě skvělá věc, ale v praxi to s virálním šířením není tak jednoduché,” upozornil Rudolf Kvíz z Konektoru Social.

-stk-