Světové ceny za nejlepší PR rozdány
Světově nejvýznamnější ceny v oblasti public relations SABRE vyhlásily své vítěze. Na shortlistu se umístil i Vodafone se svým „Velikonočním vejcem na metronomu“.
Silver SABRE Awards jsou udělovány každý rok těm nejlepším pracím vytvářející kreativní obsah. Letos se vybíralo z 1 800 prací.
V kategorii guerillového marketingu zvítězila kampaň Defy the Darkness pro Sony Ericsson. Společnost Jung Relations využila při launchovací kampani pro nový smartphone Xperia Ray období, kdy ve Švédsku vládne tma. Během 4 dnů bylo možné posílat vzkazy a přání svým blízkým na obrovskou LED obrazovku umístěné na strategickém místě v centru Stockholmu.
Vítězem kategorie Publicity Stunt se stala kampaň Velké ruce pro fotoaparát Nikon 1 od agentury Brands2Life. V osmi evropských městech byly na 4 dny vztyčeny záhadné obří ruce, které u sebe neměly nic jiného než odkaz na stránky: www.thebighands.com. Do kampaně bylo zapojeno i 10 vlivných bloggerů z jednotlivých zemí, kteří nabádali své čtenáře ke zjišťování, kdo za těma rukama je. Launchovací kampaň vytvořila buzz a povedlo se jí dostat se do hlavních médií.
V obou dvou uvedených kategoriích se na shortlist dostala i česká kampaň Velikonočního vejce na metronomu mobilního operátoru Vodafone. Obří velikonoční vejce bylo umístěno na pražskou Letnou loni v listopadu za účelem upozornit Pražany na vánoční „velikonočně laděnou“ kampaň. K autorství stuntu se společnost přiznala až po několika dnech na tiskové konferenci.
Kategorii Special Event ovládly společnost Starburet a agentura Trigger Oslo se svou akcí The Soup Nazi, ve které navázala na stejnojmennou 116. epizodu amerického sitcomu Seinfeld. V upoutávce zval na akci, při které se podávala polévka v kopii seriálového interiéru, herec Larry Thomas.
Cenu za nejlepší tištěnou výroční zprávu si odnesla společnost Danish Crown za svou knihu It’s all About Food. Za digitální výroční zprávu byla oceněna společnost GlaxoSmithKline.
Za nejlepší práci v kategorii External Publication byla zvolena kampaň Metropolitan Mindset od deníku Metro International, která byla připravenaagenturou United Minds.
Nejlepší propojení identity značky s obsahem předvedla za uplynulý rok společnost Pernod Absinth ve spolupráci s agenturou Unity. V souladu se svou image, která inspiruje již 200 let ke kreativitě a tvorbě, vytvořila společnost internetový server Think-Work-Play, přinášející novinky o zajímavých kreativních projektech.
Nejlepší virálním videem byl zvolený virál společnosti Playstation, vytvořen agenturou John Doe Communications.
Další výsledky
kategorie | kampaň | agentura | klient |
Sponsorship | The Climate Challenge | Trigger Oslo | IKEA |
Trade Show | Energy Future Program | Edelman | Shell |
Research for Publicity | Becoming the Boss | - | CA Technologies |
Media Placement - Broadcast | FedEx Deliver Panda-monium Across the Globe | Ketchum Pleon |
FedEx |
Media Placement - Digital | Markets Pass the Test | Weber Shandwick | Colt |
Media Placement - Print | Invest in Morocco: Sharing Success | Moroccan I. D. Agency | Marco de Comunicación |
Blog | A Self-Managed Blog by Employees | FNAC Portugal | Inforpress Group |
Internal Publication | GE Employee Magazine: Imagine | APCO Worldwide | GE |
Social Media Hub | Better Living With Cork | Hering Schuppener | Portuguese Cork Association |
Advertising | Better Living With Cork | Hering Schuppener | Portuguese Cork Association |
Product Placement | Democratization of Business… | L'Usine a Design | Balou PR |
Game | Wonderland | Cake | Carphone Warehouse |
Infographic | Severe Weather Warning | Man Bites Dog | Hay Group |
Press Kit | Comeback of the Year: Ken | F&H Porter Novelli | Mattel |
Website | NordStream.com | Hill+KnowltonStrategies | NordStream |
Poster/Calendar/Photography | BDR's Voice is Calling for Value | BDR Associates | - |
Widget/Mobile Applicaion | Putting Mail Online into the Hands of the Masses | Edelman | The Mail Online |
Podcast/Webcast | Rizlab: Experiments in Music | - | Rizla |
Employee Programme | A Fresh Breed of PR Consultancy | - | Cirkle |
PR Agency Citizenship | The New Austrians | The Skills Group | - |
PR Agency Marketing | PR Agency Marketing | Edelman | - |
PR Product of the Year | DNA | Digital News Agency | - |
PR Service of the Year | Road to Social Business Excellence | Inforpress Group | - |
Thought Leadership In PR | The Language of Leaders | The Bell Pottinger Group |
-kch-