Pinterest dává větší prostor influencerům

neděle, 24. května 2020, 08:30 Internet & Mobil MediaGuru

Virtuální nástěnka nepřestává s rozšiřováním nákupních možností. Více vidět budou vlivní uživatelé, ale například i vydavatelé módních časopisů.

Zdroj: Shuttesrtock

Zdroj: Shuttesrtock

Digitální platforma Pinterest přináší další způsoby, jak svým uživatelům doporučit potenciálně lákavé zboží. Od nynějška zavádí formát nazvaný shopping spotlights. Ten představuje kolekce příspěvků, přes které lze v nich zobrazované produkty rovnou i nakupovat. Klíčovým parametrem ale je, kdo takový výběr „pinů“ sestavuje – má jít v první řadě vlivné uživatelky či uživatele v oblasti módy a mediální domy.

S prominentními sestavami příspěvků, které uživatele seznámí s aktuálními trendy v oblasti módy či třeba bytových doplňků, se majitelé účtů na Pinterestu budou setkávat v záložce určené vyhledávání klíčových slov. Narazí například na produkci módní bloggerky Blair Eadie či designérky interiérů Sarah Sheman Samuel. Z mediálních titulů budou svá doporučení šířit například InStyle nebo Harper's Bazaar.  V menší míře by měl být formát k dispozici i značkám, s nimiž provozovatel Pinterestu navázal spolupráci. Takzvané sponzorované spotlights by se pak mohly zobrazovat personalizovaně a představovat nový reklamní prostor.

Od vypuknutí pandemie koronaviru jde o další příklad toho, jak se tvůrci sítě snaží prostor kolem vyhledávacího políčka zahustit. V dubnu v něm začali zobrazovat standardní nákupní „piny“, tedy příspěvky, přes které lze zboží pořídit. Pinterest se snažil reagovat mimo jiné na růst poptávky po tipech na zařízení domácí pracovny v důsledku toho, kolik lidí najednou muselo začít pracovat ze svých domovů.

Nabobtnalá záložka vyhledávání klíčových slov ale není jediným novým způsobem, kterým plánuje Pinterest svůj obsah zatraktivnit a zviditelnit. Platforma připravuje integrací s internetovým prohlížečem Microsoft Edge. Jeho vývojáři novinku představili na konferenci Build 2020, která proběhla tento týden. Kdo si při surfováním webem dělá v Edge virtuální záložky a jednotlivé odkazy ukládá, získá nové zdroje inspirace. Prohlížeč mu začne nabízet odkaz na tematické pinterestové stránky. Tam se uživatel setká s větším množstvím podobného obsahu, který ho zaujal při procházení internetu.

Na postupné novinky ve fungování Pinterestu už kladně zareagovali investoři. Od začátku dubna, kdy pandemie na americkou ekonomiku plně dolehla a služba už představila část updatů, posílily akcie Pinterestu o 32 procent. Na druhou stranu – v případě nejrozšířenější sociální sítě světa činí nárůst její hodnoty 45 procent. Srovnání se nabízí mimo jiné proto, že pokud chce Pinterest více prorazit mezi influencery, musí se vyrovnat s konkurencí Facebookem vlastněného Instagramu. Ten obecně platí za platformu, na které se komerční spolupráci firem a vlivných uživatelů daří nejvíce. Důraz na tuto marketingovou odnož ze strany Pinterestu se ale jeví v současné době pochopitelně. Podle některých hlasů z trhu by měl influencer marketing ustát koronakrizi poměrně obstojně. „Trh influencerů se myslím nezmění, spíš je budou firmy využívat i nadále a kvůli pokráceným mediálním a televizním rozpočtům budou dávat finance do této komunikace,“ řekla MediaGuru Andrea Hurychová, Chief Strategist WeDigital.

-riv-