Značky Holba, Zubr a Litovel chystají marketingové novinky

středa, 23. března 2022, 15:20 Aktuality, Marketing MediaGuru

Firmě Pivovary CZ Group, která zastřešuje pivovary Holba, Zubr a Litovel, se meziročně zvýšily prodeje. Společnost plánuje nové marketingové aktivity a také produkty.

Nová provozovna Ryzí pramen, zdroj: Pivovary CZ Group

Nová provozovna Ryzí pramen, zdroj: Pivovary CZ Group

Společnost Pivovary CZ Group oznámila za loňský rok meziroční nárůst prodeje o 10 %, tržby bez DPH vystoupaly na celkových 1,2 miliardy korun. Nejvíce se o růst tržeb zasloužil export. Do společnosti patří od 1. října 2021 pivovary Holba, Litovel a Zubr. „Přestože od transformace uplynulo zatím jen pár měsíců, hodnotíme ji úspěšně. Sloučení přineslo zjednodušení organizační struktury a zefektivnění procesů napříč celou společností,“ vysvětluje Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group. Detaily ohledně sloučení a dalších projektů oznámili zástupci firmy na středeční tiskové konferenci v Olomouci.

Ke sloučení zmíněných pivovarů došlo kvůli zvýšení konkurenceschopnosti všech tří značek, posílení jejich pozice na trhu a zlepšení koordinace v oblasti logistiky a distribuce. Sloučení se však nedotklo zaměstnanců, ani jednotlivého vystupování značky. Nic se nezměnilo ani na filozofii našich řemeslných pivovarů vařit a dodávat poctivé pivo nejvyšší kvality. To i nadále vaří sládci a jejich zkušení kolegové v Hanušovicích, v Litovli a v Přerově a všechny tři pivovary působí každý pod svou vlastní značkou,“ dodává Jaromír Dvorský.

Vzhledem k rozvolňujícím se opatřením plánují Pivovary CZ Group znovuotevřít pro veřejnost všechny tři pivovary. Od 1. dubna chtějí obnovit exkurze a plánují také řadu tradičních eventů. Součástí plánovaných aktivit je oslava 150. narozenin pivovaru Zubr. V marketingových aktivitách přibydou také novinky v sortimentu. Pivovary své zákazníky lákají na nové pivo Litovel Josef a Holba nealko, které na trh přijdou v nejbližších dnech a týdnech.

Dalším společným projektem je nový pivní džbánek Holba, na kterém spolupracoval český designér Rony Plesl. „Prvotní nápad na džbánek Holby byl sice rychlý, ale dlouho jsme hledali přesnou proporci. Velice těžká byla pak práce s logem, které je hodně grafické a jeho převedení do plastické podoby není jednoduché,“ vysvětluje autor designu. Zároveň také doplňuje, že se designem chtěl pivovar lišit od ostatních značek, a proto zvolil vyšší džbánek s velkým uchem a výraznou optikou.

Původní nákres designu nové sklenice od Ronyho Plesla, zdroj: Pivovary CZ Group

Původní nákres designu nové sklenice od Ronyho Plesla, zdroj: Pivovary CZ Group

Finální podoba sklenice, zdroj: Pivovary CZ Group

Finální podoba sklenice, zdroj: Pivovary CZ Group

Další novinkou, kterou na konferenci zástupci pivovarů představili, je první provozovna v konceptu nazvaném Ryzí pramen. „Chtěli jsme vyjádřit hrdost na náš původ, proto jsme při tvorbě interiéru spolupracovali s dodavateli z našeho regionu. Naším cílem je totiž nejen nabídnout návštěvníkům to nejkvalitnější pivo, ale také vytvořit příjemné prostředí působící originálním a zároveň čistým dojmem,“ vysvětluje Ondřej Hnila, brand manager Pivovaru Holba. Dodal také, že se pivovar aktuálně zaměřuje na region východních Čech, kde plánuje otevření nových poboček. V horizontu pěti let plánuje otevřít celkem deset nových provozoven.

Zdroj: Pivovary CZ Group

Zdroj: Pivovary CZ Group

Tomáš Pluháček, výrobně technický ředitel, doplňuje, že v letošním roce čelí odvětví velkému růstu cen vstupů, zejména energií a obalového materiálu. Zároveň také konstatuje, že od 19. dubna dojde ke zdražení cen čepovaného piva o jednu korunu.

-tšl-