Česká televize zvýší ceny reklamy pro rok 2023 jen mírně. Základní cena CPP spotové reklamy bude od ledna 2023 představovat 30 800 Kč, což je ve srovnání s letošním rokem o necelá čtyři procenta více. Vyplývá to z nového ceníku ČT platného od 1.1. 2023.
Cílová skupina pro prodej reklamy na stanicích České televize, konkrétně stanic ČT2 a ČT sport, na kterých televize může spotovou reklamu vysílat, je stále „dospělí 15+". Uvedená cena za ratingový bod se vztahuje ke spotům o délce 20 vteřin.
Sezónní indexy ponechává Česká televize pro příští rok na letošní úrovni. Mění se ale stopážové koeficienty, a to především u spotů delších 20 vteřin, například u 25vteřinového a 30vteřinového spotu je meziroční dvouciferný nárůst (o 15 %, resp. 23 %). Vyšší nárůst je pak také u 50 a 55vteřinových a minutových spotů.
Česká televize předpokládá, že z prodeje reklamy a sponzoringu (mimo bartery) v roce 2023 získá 386 mil. Kč, což by bylo o 12,5 % méně, než kolik činí odhadovaný příjem z prodeje reklamy a sponzoringu v roce 2022 (cca 441 mil. Kč). V příštím roce nejsou s výjimkou hokejového mistrovství světa plánovány žádné významné sportovní akce, které jsou obvykle pro ČT dobrou obchodní příležitostí.
Objem reklamy na České televizi je výrazně omezen zákonem. Klasickou spotovou reklamu může ČT vysílat pouze na stanicích ČT2 a ČT sport, a to v objemu 0,5 % denního vysílacího času.
Dvoucefirené zvýšení cen reklamy oznámily na příští rok všechny komerční klíčové subjekty na reklamním TV trhu, tj. Media Club (+14 %), Nova (+12 %) a Atmedia (+15 %).
-mav-