Coca-Cola zavádí neodnímatelné uzávěry v rámci celého svého portfolia nápojů v Česku a na Slovensku. Novinku, která má zajistit, že je víčko pevně spojené se zbytkem obalu a bude se snáze recyklovat, představuje pod sloganem „Navždy spolu“. K úplné náhradě původních uzávěrů dojde v průběhu první poloviny roku.
U nového víčka je systém otevírání stejný jako u běžného uzávěru. Inovace spočívá v kroužku kolem hrdla láhve, ke kterému je připevněno poutko, které drží uzávěr připevněný k láhvi po odšroubování a zároveň umožňuje její hermetické uzavření.
„Náš nový funkční design zajistí, že uzávěr zůstává po otevření pevně spojený s lahví, čímž se snižuje možnost jeho vyhození a zároveň poskytuje našim zákazníkům zážitek, na který jsou zvyklí. Změna v podobě neodnímatelných víček se týká celého portfolia nápojů Coca-Cola v plastových lahví. Společnost Coca-Cola je tak první nápojářskou firmou v Česku a na Slovensku, která zavádí tuto novinku na kompletní portfolio nápojů,“ vysvětluje Martina Lovětínská, marketingová ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Před samotným uvedením na trh provedla Coca-Cola rozsáhlý průzkum a testování mezi spotřebiteli, aby zajistila, že lahve s inovovanými, trvale připevněnými víčky budou praktické, hygienické, bezpečné a snadno použitelné. „Nový uzávěr má i praktické výhody např. pro osoby s hendikepem, nebo řidiče, kteří mohou lahev snadněji znovu uzavřít jednou rukou. O novém uzávěru budou zákazníci informování jak v místě v prodeje, tak i prostřednictvím dalších komunikačních nástrojů společnosti Coca-Cola,“ doplňuje Veronika Němcová, ředitelka komunikace ve společnosti Coca-Cola ČR/SR.
Nařízení Evropské Unie v rámci jednorázových plastů ukládá povinné používání neodnímatelných víček od 3. července 2024. Z terénního průzkumu společnosti Coca-Cola HBC realizovaném v březnu tohoto roku na třídících linkách komunálního odpadu vyplývá, že více než 13 % PET lahví se dostává do sběrných míst bez uzávěrů. Tyto chybějící víčka pak často končí jako pohozený odpad.
-stk-