Datart mění komunikaci, profiluje se jako elektrospecialista

pátek, 6. října 2023, 09:05 Aktuality, Reklama MediaGuru

Datart přichází s novou brandovou komunikací, v níž chce rozvíjet vnímání své značky jako elektrospecialisty.

Zdroj: Repro YT Datart.cz

Zdroj: Repro YT Datart.cz

Maloobchodní prodejce Datart startuje novou brandovou komunikaci, v níž se zaměřuje na image značky a emoce s ní související. Jejím cílem je také rozvíjet vnímání Datartu jako elektrospecialisty. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou WMC Grey.

Nová kampaň navazuje na taktickou komunikaci služeb Rychlart, Doprava a Chytrart, díky které se společnosti podařilo zvýšit prodeje v prodejnách o 20 %, a na e-shopu dokonce o 40 %. „Při tvorbě nové brandové komunikace jsme podrobně rozebrali, kam se nám podařilo značku za poslední tři roky posunout, a kde stále ještě zbývá nevyužitý potenciál,“ vysvětluje marketingová ředitelka Datartu Lenka Mastešová a pokračuje: „Spíše než o revoluci se jedná o evoluci. V rámci nové kampaně chceme navázat na naši dosavadní komunikaci, posílit emoční atribut značky a akcentovat roli Datartu jako opravdového elektrospecialisty, který zákazníkům usnadní veškeré starosti spojené s nákupem elektroniky.“

Uvedení nové brandové komunikace předcházel konzultační proces s agenturou WMC Grey zaměřený na odhalení potenciálu značky a vylepšení její architektury. Důležitým prvkem celého procesu byl také výzkum zákaznických potřeb a očekávání od výzkumné agentury Behavio, který pomohl upřesnit positioning značky. 

Kreativní koncept nové komunikace zdůrazňuje, že každý je specialistou na svůj vlastní život, a o elektroniku se postará Datartopravdový elektrospecialista. „Zákazník od opravdového specialisty očekává ulehčení výběru elektroniky a života s ní. V další fázi budování značky nám bude tato linka sloužit jako kreativní teritorium k dalšímu sbližování značky Datart s jejími zákazníky,“ říká Aleš Hron, strategický konzultant WMC Grey.

Sjednocujícím prvkem celé komunikace je tlačítko Datart, které jednoduše naplňuje potřeby zákazníků. „Tlačítko Datart je ústředním prvkem nové kampaně, který postupně prostoupí komunikací Datartu na všech úrovních. Zákazníci se s ním setkají nejen v televizních spotech, ale například i přímo v našich prodejnách,“ upozorňuje Marek Ingr, Head of offline marketing Datart.

Na rozdíl od taktické komunikace služeb se nová brandová komunikace odehrává v reálném prostředí zákazníka a buduje tak zcela nové prostředí značky Datart orientované právě na emoce související s ulehčením výběru elektroniky a života s ní.

„Vykročit mimo skvěle fungující komunikační světy taktických komunikací služeb Rychlart, Dopravart a Chytrart byla jednoznačně výzva. Vytvořili jsme realistický svět zákazníka s jasnou pozitivní silou Datart v podobě skoro až magického tlačítka Datart šipky. Tento symbol jsme zvolili jako propojující brand asset napříč komunikací, který začneme silně budovat,“ dodává David Suda, kreativní ředitel WMC Grey.

Produkci kampaně zajistila společnost Creative Embassy. Režie se ujalo duo Mugshots.

-stk-