Google rozšíří nástroje s využitím AI v reklamním systému
Možnost konverzovat v reklamním systému Googlu jako s člověkem nebo nechat si připravit reklamní kampaň jsou novinky, které má Google přivést i na český trh.
Google postupně zavádí další nové nástroje s využitím umělé inteligence (AI) ve svém reklamním systému Google Ads. Zatím se objevují především na americkém trhu, uvedeny by ale měly být postupně i v dalších zemích včetně Česka, zaznělo na úterním setkání s novináři za účasti Františka Štrupla, zodpovídajícího v Googlu za spolupráci s e-commerce a retail společnostmi v České republice a na Slovensku. Kdyby se tak konkrétně mohlo stát, zatím upřesněno nebylo.
Google využívá AI ve svých reklamních produktech už od roku 2016 a běh reklamních kampaní už tak může být plně poháněn AI. Nově se testuje konverzační AI v reklamách, díky čemuž by marketéři mohli při správě a přípravě kampaní konverzovat s reklamním systémem jako s členem týmu. Reklamní systém pak dokáže připravit celou kampaň, sám navrhovat klíčová slova, titulky, popisky a kreativu a pomůže i kampaň zacílit.
Novinkou je také Product Studio, zatím jen v USA. Je to nová sada bezplatných nástrojů využívajících AI pro snazší práci s obrázky. Pomůže vytvořit scény, ale také zlepšit rozlišení obrázku, nebo upravit jeho pozadí.
AI dnes také dokáže adaptovat videa do jiných formátů (kampaň s videi v různých formátech má podle dat Googlu o 20 % více konverzí oproti pouze horizontální kampani). Výroba videí na YouTube má být rychlejší a snazší, především v případě krátkometrážních videí konzumovaných na malé obrazovce. Dnes už čtvrtina inzerentů využívá v YouTube video kampaních automaticky generovaná videa.
Podle průzkumu adMeter agentury Median z května 2023 tráví Češi na YouTube v průměru 113 minut týdně a měsíčně YouTube zhlédne 7,4 milionu diváků, týdně je to pak 5,9 milionu diváků. Téměř celá populace ve věku 15-44 (98 %) navštíví YouTube alespoň jednou měsíčně.
Retailtainment: nový trend v online chování
Google také poskytl informace o nákupním chování Čechů. Podíl online nákupů i přes návrat k před-pandemickým zvyklostem stále roste a dosahuje 56 % oproti nákupům v reálném (offline) světě (44 %). I ti lidé, kteří nakoupí offline, provádějí před koupí online průzkum (29 %). Téměř třetina Čechů (28 %) využila v posledním půlroce nové nástroje nebo technologie při hledání inspirace pro nákupy. K nim patří například krátká videa, Google brýle nebo nakupování na sociálních sítích.
Nástrojem, který převládá pro online nákupy, je pro Čechy notebook či počítač (53 %), pak mobil (31 %). U nejmladších (18–24 let) ale vítězí mobil (48 %) nad počítačem (36 %), zatímco starší (45–55 let) preferují opak: 56 % lidí tohoto věku nakupuje přes počítač, 28 % přes mobil.
Novým trendem je pak tzv retailtainment, kdy se online prohlížení zboží stává zábavou. Čtvrtina (25 %) brouzdá na internetu kvůli inspiraci pro pozdější nákup, 29 % tak činí pro zábavu oproti 46 %, kteří už hledají konkrétní produkt.
-mav-