Česká značka Gynella, jež poskytuje komplexní intimní péči pro ženy, přichází na trh s knihou Příběhy vagíny, která přináší (nejen) ženám „tipy a rady, jak být (i od pasu dolů) v pohodě“. S publikací, která má sloužit jako průvodce pro všechny generace žen, se chce značka dostat do každé knihovny, škol, zájmových kroužků i gynekologických ordinací. „Doufáme, že tím přispějeme zase o něco více k edukaci žen a boření některých tabu,“ říká Petra Tymešová, marketingová ředitelka společnosti Heaton, do jejíhož portfolia Gynella patří.
Značka, jež se snaží mluvit o intimních tématech, to nemá přitom s reklamou zrovna jednoduché. Na sociálních sítích naráží na přísné algoritmy. „Slova jako vagína, vaginální diskomfort, menstruace či ovulace nejsou jimi akceptována, a tak nás často vypnou,“ přibližuje Tymešová s tím, že i z tohoto důvodu musí marketingovou komunikaci promýšlet tak, aby se tam daná slova vůbec nevyskytovala.
Kromě toho se Gynella pustila do vlastního podcastu #dolebezstarosti a plánuje sérii vzdělávacích seminářů v regionech. Více o možnostech a úskalích komunikace intimní péče pro ženy se můžete dočíst v našem rozhovoru.
Na podzim jste vydali knihu Příběhy vagíny. Proč jste se k tomu rozhodli?
Již přes rok píšeme společně s Ženy s.r.o. Příběhy vagíny na internetu a vydali jsme už několik e-booků, ale myslíme si, že tištěná forma je opravdu pro všechny generace. Některé ženy jednoduše nechtějí tato intimní témata konzumovat online. Knihu jsme vydali v měkkém formátu, aby co nejvíce sloužila jako příručka nebo průvodce, který se vejde do knihovny i kabelky. Je to psáno tak, že je to dobře pochopitelné od brzkého věku, aby si to mohla přečíst dospívající dívka, ale zároveň i její maminka i babička. Doufáme, že tím přispějeme zase o něco více k edukaci žen a boření některých tabu.
Knihu zatím prodáváte na svém e-shopu, chcete se s ní dostat do škol, zájmových kroužků či gynekologických ordinací. Jak přesně s ní chcete cílit na starší ženy, které se s menopauzou potýkají?
Právě ženy v menopauze jsou pro nás významnou cílovou skupinou. Na ně chceme cílit přes mladší generace, ať už přes jejich dcery, či vnučky. Předpokládáme, že právě mladší se o knize dozví na sociálních sítích, kde ji propagujeme, a ty ji dále předají svým maminkám či babičkám. Zasáhnout starší generaci na internetu není jednoduché a v knihkupectvích nejsme.
A hodláte jít s knihou i do knihkupectví?
Zatím ne.
Doufáme, že některým ženám náš podcast pomůže si uvědomit, že s problémem nejsou zdaleka samy a můžou být #dolebezstarosti.
Kromě vydání knihy jste také spustili nový podcast #dolebezstarosti. Z jakého důvodu?
Ačkoliv jsme si mysleli, že jsme už řekli a napsali všechno, tak opakování je matka moudrosti. I nadále navíc existuje velké procento žen, jejichž sebepoznání o intimitě je naprosto minimální, což víme ze zpětné vazby od gynekologů a odborníků, kteří se zabývají pánevním dnem. Každých 14 dní vydáme nový díl podcastu, který bude mít maximálně 20 minut, a budeme v nich edukační formou rozebírat různá intimní témata. Vaginální diskomfort totiž není o tom ho vydržet, ale najít jeho příčinu, vyřešit ji a zbavit se problému trvale. Doufáme, že některým ženám náš podcast pomůže si uvědomit, že s problémem nejsou zdaleka samy a můžou být #dolebezstarosti.
Jak se vám s komunikací intimních témat daří na sociálních sítích?
Na sociálních sítích máme problém s reklamou, kterou nám jejich algoritmy často blokují. Slova jako vagína, vaginální diskomfort, sex, menstruace či ovulace jimi nejsou akceptována, a tak nás často vypnou. Na druhou stranu právě přes sociální sítě nám přichází opravdu hodně dotazů. Ženy jsou mnohem ochotnější napsat přes Messenger, online poradnu nebo e-mail než se s problémem svěřit kamarádce či matce.
Jak problémy se zobrazováním reklamy řešíte?
Buď reklamu nemáme, nebo se snažíme obcházet „zakázána“ slova. I proto jsme spustili například reklamu „Ty jsi zase kyselá“, s níž jsme mířili na pH vagíny a přitom nezmínili nic, co by Google nebo Meta zakázaly.
Co pro podporu značky ještě plánujete?
Chceme se s naší knížkou dostat do škol a zájmových kroužků, budeme se věnovat podcastům a na příští rok plánujeme další výzkum. Rovněž budeme ve spolupráci s vybranými gynekology či gynekoložkami pořádat offline semináře, s nimiž poprvé vyrazíme do regionů. Spolupracujeme i s influencery.
Se kterými influencery spolupracujete?
Například s profilem Core Yoga, který se zabývá pánevním dnem nebo s profilem Bez hormonů. Rovněž spolupracujeme s organizací Ženy s.r.o. a s českými značkami Maluna a Whoop-de-doo, jež se také snaží bořit tabu. Díky nim si rozšiřujeme naše publikum o jejich komunity.
Petra Tymešová, marketingová ředitelka společnosti Heaton
V marketingu společnosti Heaton působí poslední čtyři roky, od loňska jako marketingová ředitelka. Předtím pracovala ve vedení marketingu společností CBRE, SAS Institute a SAP. Zkušenosti má také z Febiofest či Renomia.
Vystudovala marketing a ekonomii na Vysoké škole obchodní v Praze.