LinkedIn ukončí funkci cílení reklamy na podobná publika

neděle, 28. ledna 2024, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Profesní síť mění způsob, jakým si zadavatelé definují cílovou skupinu a uchazeči o práci své vysněné zaměstnání. Místo toho doporučuje tzv. prediktivní publika a rozšířená publika.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Za měsíc přestane LinkedIn podporovat jednu ze svou funkcí, která měla inzerentům výrazně usnadnit cílení reklamy. Zadavatelé nebudou moci od 29. února formulovat takzvané podobné cílové skupiny (Lookalike Audiences). Tedy definovat cílovku na základě vlastních vstupních dat, typicky z údajů ze své klientské databáze. Právě díky nim umí LinkedIn zacílit reklamu na skupinu uživatelů sítě, která se nevymyká zadaným charakteristikám. Zanedlouho se ale situace změní. „Znamená to, že budou podobné okruhy uživatelů ukončeny a ty stávající již nebude možné upravovat,“ upřesňují oficiální stránky LinkedInu s tím, že rozběhnuté kampaně sice zůstanou v chodu, ale nebude možné data nijak aktualizovat.

Profesní sociální síť ale ubezpečuje, že marketéři mají k dispozici funkční alternativu. Například takzvané prediktivní cílové skupiny. Ty běží na stejném principu jako Lookalike Audiences, ale rozsah možných zdrojů dat sloužících k zaměření reklamy je relativně omezený. Vykompenzovat to ale má zapojení umělé inteligence a její ohromné databáze informací.

Pomoci s oslovením té správné cílové skupiny by namísto „podobných publik“ měla i funkce s názvem Audience Expansion (rozšířená publika). Ta umí chytře personalizovat reklamu na základě toho, co uživatelé uvádějí jako oblasti svého zájmu. „Pokud svou kampaní míříte na uživatele zběhlé v ,online reklamě’, tato funkce vyhodnotí, že mezi vaši cílovou skupinu by mohli spadat i lidé, kteří se například prezentují znalostí ,interaktivního marketingu’,“ popisuje LinkedIn. 

Nové kategorie práce

Sociální síť se nicméně změní nejen z pohledu zadavatelů, ale i běžných uživatelů, kteří hledají volná pracovní místa. Také na ně čekají změny, které se týkají definování toho, co jim vlastně mají algoritmy LinkedIn zprostředkovat. Sociální síť chce nechat uchazeče o zaměstnání pohlédnout i na ty inzeráty, na které by při standardním vyhledávání prostřednictvím názvu pracovní pozice nemuseli narazit. LinkedIn proto minulý týden oznámil novou vyhledávací funkci, která nabídky výdělku sdružuje pod kategorie typu „IT“, „práce na dálku“ nebo „nejlepší start-upy“. Takový popis by mohl uchazečům pomoci si ujasnit priority a očekávání od nového zaměstnání.

Zároveň jde o další důkaz toho, jak vážně to mateřský Microsoft s využíváním takzvané umělé inteligence nejen pro potřeby LinkedIn myslí. Právě za rozřazování pracovních nabídek do nových neotřelých kategorií má být zodpovědná AI. Kromě toho ji profesní síť od konce roku nabízí předplatitelům LinkedIn Premium jako pomocníka při hledání práce. Umělá inteligence má například abonentům pomoci vyhodnocovat, jestli je pro ně konkrétní nabídka zaměstnání vhodná. Pokud ano, poradí, co by měl uchazeč zdůraznit ze svých silných stránek v odpovědi na inzerát. Pokud ne, robot uživateli doporučí, v čem by se měl začít profesně rozvíjet. Zároveň by takto pokročilé personalizační funkce mohly ve vedlejším sledu vyslat konejšivý signál i zadavatelům inzerce. A sice v tom smyslu, že i když LinkedIn některé funkce cílení reklamy ruší, díky celkovému zlepšování fungování sítě díky AI to nemusí být znát na efektivitě kampaní.

-riv-