Od února zahájí vydavatelé tisku ve svých titulech kampaň s názvem „Tisk funguje", která má podpořit vnímání tiskového mediatypu u všech klíčových partnerů, tj. představitelů státní správy, legislativců, inzerentů, ale i pravidelných čtenářů a širší veřejnosti.
Hlavní část kampaně proběhne v únoru a březnu 2024 s tím, že pokud budou mít vydavatelé k dispozici volný inzertní prostor a rozhodnou se poskytnout další plochu, je možno motivy kampaně rotovat a publikovat kampaň i později v průběhu roku 2024.
Minimální expozice kampaně je jedna celostrana v celostátním deníku a jedna půlstrana v týdenících, čtrnáctidenících, měsíčnících a titulech s vyšší periodicitou.
Do kampaně se zapojí minimálně 22 vydavatelů a také distribuční společnost PNS, celkem tedy 23 subjektů. Otisknou inzeráty nebo bezplatně umístí reklamní bannery ve více než 100 titulech a na svých webových stránkách.
Zapojení vydavatelé do kampaně
- Borgis
- BurdaMedia Extra
- Business Media CZ
- Business Media One
- Czech News Center
- Český Domov Media House
- Česká tisková kancelář
- Deco Media
- Economia
- Empresa Media
- Extra Publishing
- Internet Info DG
- Jihočeské týdeníky
- Kateřina Ševčíková Urbanová - ACE
- Mafra
- Media Rey S. E.
- Next Page Media
- Panel Plus Press
- Profi Press
- První novinová společnost
- RF Hobby
- Studentské listy
- Vltava Labe Media
Vizuály kampaně vycházejí z dat výzkumů Media projekt a Kanceláře ověřování nákladů tisku ABC ČR a zdůrazňují stále vysoký zásah tisku v české populaci. Kampaň se skládá ze šesti grafických vizuálů provedených ve stejném stylu.
„V době informačního chaosu chce připomínat, že profesionalita a důvěryhodnost vydavatelského obsahu, srozumitelnost a schopnost intenzivního předání informací jsou pro tisk unikátní. Právě vydavatelské produkty šířené v digitální a tištěné podobě vytvářejí příznivé prostředí pro zajištění kvalitní informovanosti i efektivní vnímání šířené reklamy," uvádí Česká unie vydavatelů v tiskové zprávě.
Kampaň zároveň komunikuje změnu názvu profesní asociace na „Česká unie vydavatelů“ a je v ní proto použito nové logo. Svá loga mohou do vizuálů vkládat i vydavatelé tisku.
-mav-