Netflix otočil a zacílil také na sportovní obsah
Přestože se Netflix sportovnímu obsahu původně bránil, teď za něj neváhá platit a investuje do wrestlingové show.
Odříkaného chleba největší krajíc. Tak se dá nahlédnout na aktuální tah Netflixu. Zatímco jeho konkurenti nakupovali sportovní práva jako diví, streamovací jednička zůstávala stranou a stále dokola opakovala, že do vysílání sportu nepůjde, až přišla s překvapivou novinkou. Za pět miliard dolarů získal Netflix licenci na Monday Right Raw. Za pro tuzemské diváky nepříliš známým názvem se ukrývá wrestling. A vysílat se bude moci celou dekádu.
Jak již název napovídá, jedná se o živou show, která se vysílá pravidelně v pondělí. Oproti klasickým sportovním kláním se nevysílá jen sezoně, ale po celý rok. Netflix k tomu získá i práva na dílčí pořady, jako jsou dokumenty nebo navazující seriály. Práva na vysílání získá od ledna příštího roku, a to v USA Kanadě, Velké Británii a Latinské Americe s tím, že další pokrytí pro další trhy muže v následujících letech rovněž přijít.
Co to znamená pro budoucnost a směřování platformy? Analytici sumarizují, že jen za letošní rok budou výdaje společnosti na výrobu a nákup obsahu dosahovat 15,7 miliardy dolarů. Přičemž půl miliardy ročně navíc představuje navýšení nákladů jen o 3 %. Na druhou stranu průzkum společnosti Ampere ukazuje, že 28 % fanoušků WWE si Netflix nepředplácí. V konkrétních číslech je to 1,9 milionu domácností, tudíž potenciálně až 336 milionu dolarů ročně na příjmech navíc.
Zajímavý je však další pohled. Objevují se i kritické hlasy, které říkají, že streamovací gigant stále častěji nakupuje licencované pořady a naopak vyrábí méně vlastních. Tímto způsobem se stále více přibližuje tomu, jak vypadají leckteré americké kabelové televize. Jeden z editorů technologického webu The Verge Alex Cranz už nyní připomíná, že na hlavní stránce Netflixu v USA jsou mezi TOP 10 pořady běžně snímky a seriály více než deset let staré. Nyní k nim přidává i seriál Kravaťáci, který se začal vysílat v roce 2011. Tím Cranz dokresluje, jak se skladba pořadů a zároveň i divácké preference u streamovací jedničky mění.
Ať už se klasické kabelovce Netflix podobá více či méně, jedno je jisté. Ceny za předplatné budou muset i nadále růst. Zdražování čeká diváky pravděpodobně i v další sezóně.
Autorka textu: Erika Luzsicza, Axocom