Češi se e-maily probírají nejčastěji v sobotu

pondělí, 13. května 2024, 06:50 Marketing, Retail MediaGuru

Sobota je den, kdy si Češi dělají pořádek ve svých e-mailových schránkách.

Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 procent odhlášení z rozesílky a až 29 procent označení e-mailu za spam

Z dat společnosti Mailkit vyplývá, že marketéři mají první víkendový den největší pozornost potenciálních zákazníků. Na druhou stranu jsou lidé v sobotu méně tolerantní k nabídkám, které je nezajímají. Pravděpodobnost, že se příjemce z e-mailů odhlásí, nebo dokonce označí vaši zprávu za spam, je tak v sobotu ze všech dnů v týdnu nejvyšší. 

„Bez ohledu na to, kdy je e-mail odeslán a přečten, příjemce vždy očekává od e-mailu přidanou hodnotu. Obecně jako nejčastější důvod pro odhlášení newsletterů a dalších zpráv uvádí příjemci to, že už o zprávy jednoduše nemají zájem. Důležité je, dát příjemcům k dispozici možnost odhlásit se jedním kliknutím,“ říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit, a dodává další důvody pro ohlášení jako příliš častá rozesílky, nevhodnost e-mailů nebo to, že se k odběru zpráv příjemce ani nepřihlásil. 

Proklikovost e-mailů podle dnů v týdnu, zdroj: Mailkit

Proklikovost e-mailů podle dnů v týdnu, zdroj: Mailkit

Neděle je naopak dnem, kdy jsou příjemci v otevření e-mailů a klikání na odkazy nejméně aktivní. Oproti předchozímu dnu klesá nejen procento kliknutí na odkazy z 5,5 procent na 2,4 procent, ale i samotné otevření zprávy z 21 na necelých 15 procent. Bez možnosti odhlásit se označí e-mail jako spam 79 procent Čechů.

Podle Martina Císaře, e-mailového specialisty společnosti Etnetera Activate, označí e-mail za spam až 79 procent Čechů, pokud nemají k dispozici snadný způsob, jak se z rozesílky odhlásit. „Podle zákona musí mít příjemce možnost, odhlásit se z obchodního sdělení. Odhlášení musí být provedeno hned a dále již není možné odhlášenému příjemci posílat další obchodní sdělení. Pokud se odesílatel snaží odhlašovací link jakýmkoliv způsobem skrýt a odhlášení zkomplikovat, tak si spíš škodí. Příjemce, který nenajde snadný způsob odhlášení často označí e-mail za spam,“ vysvětluje Martin Císař.

Vyvarovat se označení zprávy za spam může marketér díky segmentaci mailing listu, relevantním cílením a kvalitním obsahem. „Kvalitní platforma pro rozesílku disponuje možnostmi segmentovat, personalizovat a v neposlední řadě se postará o to, aby nebyla doména zneužita k rozesílce spamu a nebyla tak poškozena reputace odesilatele a tím i celého brandu,“ dodává Olexa.

-stk-