Mediální slovník

Budget

Rozpočet kampaně. V reklamním odvětví je možné se setkat s několika typy rozpočtu:

  • Kreativní – rozpočet kreativního zpracování kampaně (zahrnuje mj. návrh kreativního konceptu, práci grafiků, výrobu výsledného výstupu – např. reklamního vizuálu, spotu či kompletní sadu bannerů)
  • Mediální – rozpočet na média (zahrnuje mj. návrh mediálního mixu, výběr vhodné cílové skupiny, náklady na umístění v mediálním prostoru – např. cenu tiskového inzerátu nebo cenu vysílání spotu). V rámci mediálního rozpočtu se často využívá tzv. Net Net rozpočet (obsahuje pouze náklady na mediální prostor, zkratka NN) a Client Net Net rozpočet (obsahuje náklady na mediální prostor a odměnu mediální agentury, zkratka CNN)
  • ATL/ BTL – rozpočet rozdělený dle typu aktivit

Je vždy důležité stanovit, zda se jedná o částku s DPH, nebo bez DPH, což je obvyklejší.

Příklad:

Klient osloví mediální agenturu, aby mu zajistila venkovní reklamní kampaň na 200 ks billboardech. Cena 1 billboardu je 5 000 Kč. Odměna agentury je 5 % z ceny mediálního prostoru, DPH činí 21%. Celkový rozpočet pro klienta spočítáme takto:

  • Media Net Net: 200 x 5000 Kč = 100 000 Kč
  • Client Net Net: 100 000 Kč * (1+0,05) = 105 000 Kč
  • Client Net Net vč.DPH: 105.000 Kč * (1+0,21) = 127 050 Kč.

Cena klienta včetně odměny agentury je 105 000 Kč, tedy 127 050 Kč vč. DPH.

Související článek:

Co je brief a jak ho napsat?