Mediální slovník

Cílová skupina

Cílová skupina (angl.: Target Group, Target Audience) je definovaná skupina lidí, kterou se komunikační kampaní snažíme zasáhnout.

Příklady:

A15+ – všichni lidé starší 15 let (anglicky A15+ pro All 15+)
HW 18–54 – Hospodyně ve věku 18 až 54 let (Housewives 18–54)
M 30–65 SŠ+ – Muži 30–65 let se středním a vyšším vzděláním

Mimo demografické proměnné je vhodné popis CS doplnit i o lifestylové, spotřební nebo psychologické popisy, které umožňují cílovou skupinu lépe pochopit a účinněji oslovit.

Související pojmy:
Socio-demografieBrand AwarenessDINKYLAELOHASMML-TGIRecipientUpmarket, DownmarketYUPPIE

Související texty:
Situační analýza
Životní cyklus značky a mediální plánování
Co je brief a jak ho napsat?
Jaké mohou být komunikační cíle?
Jaké jsou typy nasazení?