Mediální slovník

Konverze – Konverzní poměr

Konverze a konverzní poměr jsou důležité pojmy z oblasti výkonnostního marketingu. Jednoduše by se dalo říct, že se jedná o ukazatele efektivity reklamní kampaně.

Konverze

Konverze je akce, kterou chceme, aby uživatel internetu na našem webu udělal. V případě, že vlastníte např. e-shop, se za konverzi dá určit „Objednávka zboží.“ V jiných případech si můžete za konverzi stanovit např. vyplnění on-line dotazníku nebo zaregistrování se do (nějakého) klubu.

Konverzní poměr

Konverzní poměr je poměrem již zmíněných konverzí ku počtu kliků (myšleno kliků na reklamy, které přivedly potenciální zákazníky právě na Váš web).

Měření konverzí

Konverze se měří nasazením měřících kódů.

Příklad

Jako konverzi jsme si v e-shopu stanovili „objednávku produktu nabízeného na stránce.“  Reklamní kampaň zaznamenala 100 kliků (žádná sláva;). Z kampaně byla uskutečněna jedna konverze (jeden člověk si objednal zboží). Konverzní poměr byl 1%.

Související pojmy:
Slovník internetové reklamy
Úvod do internetového trhu
Výkonnostní marketing
Search Engine Marketing