Mediální slovník

Neuromarketing

Nové interdisciplinární marketingové odvětví pracující s  nejnovějšími výzkumy z neuropsychologie, kognitivní psychologie a neurověd.

Využívá lékařskou technologii „magnetické rezonance“ fMRI a dalších technologií scanování mozku. Vědci měří změny aktivit v určitých částech mozku a zjišťují, proč spotřebitel dělá rozhodnutí, která dělá a jaká část mozku mu říká, aby to udělal.

Neuromarketing je pak aplikací těchto poznatků do libovolné oblasti marketingu: packaging, výzkum a vývoj, marketing communications, tvorba komunikačních konceptů atd.

Např.: Slovní reakce na otázku  „Líbí se Vám tento produkt?“ nemusí vždy odpovídat skutečnosti. Tato znalost pomůže vytvořit efektivnější produkty a služby, marketingové kampaně mohou být zaměřené více na přímé reakce mozku.

Neuromarketing marketérovi řekne, na co spotřebitel reaguje, zda je to barva obalu, zvuk, který vydává krabice při pohybu, nebo,  je to pocit „něčeho“, co jiný spotřebitel nemá.

Související pojmy: fMRI, Neuroplanning