Mediální slovník

PPC – Pay per Click

Jeden ze způsobů placení za reklamu na internetu. Placení nikoliv za imprese (zobrazení), ale za kliky. Zadavatelovi reklamy se zobrazují zdarma a platí až v případě, že na ně uživatel internetu klikne.

PPC platební systém se nejhojněji využívají v Search Engine Marketingu, kde se „PPC inzeráty“ zobrazují (většinou) na pravé straně vedle klasických výsledků vyhledávání.

Mezi nejvyužívanější PPC systémy v ČR patří:

  • Sklik – PPC systém portálu Seznam
  • Etarget – PPC systém běžící na více jak 280 serverech českého internetu
  • AdFox – PPC systém portálu Centrum
  • AdWords – PPC systém vyhledávače Google

Nicméně, aby situace nebyla příliš jednoduchá, některé PPC systémy mohou zobrazit nejen text, ale i bannery, video či miniaplikace (tzv. gadgets). A aby toho nebylo málo, např. v Googlu je možné v některých případech platit nikoliv za proklik (PPC), ale i za tisíc zobrazení (CPT) nebo za lead (CPL). Jakákoliv snaha o přehledné kategorizování se tak mírně komplikuje.

PPC platební model se vyskytuje hojně v tzv. výkonnostním marketingu.

Související pojmy:
Slovník internetové reklamyÚvod do internetového trhuVýkonnostní marketingSearch Engine Marketing