Na jaké bannery se v Česku nejvíce kliká?

graf1
Studie Gemius AdMonitor ukazuje, že na českém internetu dosahuje nejvyšší míry prokliku formát 300x600.

Nejčastěji zastupovaným internetovým reklamním formátem v kampaních (display reklama) je v Česku formát 300×300. Vyplývá to ze studie společnosti Gemius, která mapovala využití reklamních bannerových formátů v zemích střední a východní Evropy. Formát 300×300 je zastoupen téměř v 50 % internetových kampaní, při kterých je bannerová reklama v Česku využívaná. Druhým nejčastjěi zastoupeným formátem je 480×300 a dalším 300×600.

Ve srovnání s jinými zeměmi střední a východní Evropy je formát 300×300 zdaleka nejpoužívanější na Slovensku, naopak v Polsku a v Maďarsku vítězí větší formáty.

Nejpopulárnější bannerové formáty v zemích a střední a východní Evropy

Průměrná míra prokliku, CTR, se v Česku podle studie Gemiusu pohybuje na úrovni 0,30 %. Vyšších hodnot dosahuje zejména Slovensko (0,59 %) a také Polsko (0,46 %).

Průměrná hodnota CTR v zemích střední a východní Evropy

Nejvíce přitom uživatelé v Česku podle studie „klikají“ na reklamní formát 300×600, který dosahuje průměrného CTR 0,34 %.

Top reklamní formáty podle průměrného CTR v Česku

Hodnoty CTR pro ostatní reklamní formáty (ČR)

Značný rozptyl ukazují hodnoty CTR pro bannery z jednotlivých segmentů. Nejlépe ze studie vycházejí bannery pro výrobky a služby ze segmentu vybavení domácností a interiérů (CTR 0,42 %), osobní péče a hygieny (0,41 %) a nemovitostí (0,39 %). Naopak nižší hodnoty CTR byly podle studie zaznamenány v segmentech volného času (0,16 %), obchodu (16 %) a farmaceutik (0,15 %).

Průměrné CTR v Česku podle segmentů

Zdroj všech dat: Gemius AdMonitor

-mav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, TOP, Výzkum, Výzkumy

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.